shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید 

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید 

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید

یکی از اولین کارهایی که هنگام تنظیم تلفن جدید باید انجام دهید انتقال Google Authenticator است تا دسترسی به حسابهای خود را از دست ندهید. نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید :

این که آیا شما تازه iPhone SE ، Samsung Galaxy A51 یا هر تلفن دیگری را انتخاب کرده اید ، یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید – پس از پردازش عجله اولیه هیجان – یک کار مهم است که به شما کمک می کند تلفن امن و در حالت صاف و کار. حسابهای مورد استفاده برنامه Google Authenticator خود را انتقال دهید تا بتوانید به کدهای دو عاملی خود در دستگاه جدید خود دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت ، ممکن است خود را نتوانید وارد برخی از حساب های آنلاین خود شوید.

احراز هویت دو عاملی (2FA) با نیاز به یک کد شش رقمی به طور تصادفی تولید شده پس از وارد کردن رمز عبور خود ، لایه ای از امنیت بیشتری را به حساب های آنلاین شما اضافه می کند. از آنجا که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در پی نقض بعد از نقض ، افزایش می یابد ، تأیید هویت دو عاملی به عنوان روشی برای کمک به تقویت امنیت آنلاین شما با انجام کار سخت تر ورود دیگران به عنوان “شما” توصیه می شود.

اکثر وب سایت ها این امکان را دارند که کدهای 2FA خود را از طریق پیام کوتاه یا استفاده از یک برنامه اختصاصی مانند Google Authenticator دریافت کنید ، اما ما استفاده از پیامک را توصیه نمی کنیم. هکرها موفق شده اند که فریب کارگران بی سیم را در تعویض سیم کارت مرتبط با شماره تلفن شخص موفق کنند و به نوبه خود ، کدهای دو عاملی ارسال شده به شماره تلفن واقعی کاربر را دریافت می کنند. جک دورسی ، مدیر عامل توییتر ، یک مثال برجسته است.

گوگل اخیراً نسخه اندرویدی برنامه Authenticator خود را به روز کرده است ، اولین نسخه در چند سال گذشته. این ابزار انتقال فانتزی جدیدی را اضافه می کند که روند پر دردسر حرکت شخصی حساب های خود را بین تلفن های قدیمی و جدید شما حذف می کند ، و این باعث می شود که کدهای 2FA شما ساده تر از همیشه انجام شود. ما همچنین نحوه انجام این کار را بر روی آیفون توضیح خواهیم داد.

کاربران اندرویدی این کار را آسان کرده اند
اگر از یک تلفن Android به تلفن دیگری در حال تغییر هستید ، با استفاده از ابزار انتقال جدید زندگی خود را آسان تر کنید. با بررسی بروزرسانی ها در فروشگاه Play ، مطمئن شوید که آخرین نسخه Authenticator را در تلفن قدیمی خود دارید. البته ، شما نیاز دارید که Authenticator را بر روی تلفن جدید خود نیز نصب کنید.

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید 

پرداخت می کند تا با اندروید بچسبید ، اینطور نیست؟

سپس این مراحل را بر روی تلفن قدیمی خود دنبال کنید:
1. Authenticator را باز کنید و سپس روی نماد منوی سه نقطه ای که به دنبال آن حساب های انتقال است ضربه بزنید.

2. صادرات حساب را انتخاب کنید و در صورت درخواست ، کد پین خود را وارد کنید.

3. حسابهای مورد نظر خود را انتقال داده و سپس روی Next ضربه بزنید.

نحوه استفاده از  سیستم Google Authenticator گوگل برای امنیت گوشی های جدید 

در تلفن جدید خود:
1. تأییدکننده را باز کنید ، روی شروع کار ضربه بزنید ،

2. روی وارد کردن حساب های موجود ضربه بزنید؟ واقع در پایین صفحه است.

3. اسکن کد QR را انتخاب کنید.

تلفن قدیمی شما ممکن است فقط یک یا چندین کد QR برای اسکن داشته باشد. برای اتمام مراحل انتقال ، گزینه ها را دنبال کنید. یک تأییدیه اعلان برای هر انتقال موفق را مشاهده خواهید کرد.

کاربران آیفون مجبورند کارهای دیگری انجام دهند
Google برنامه Authenticator آیفون را با همان فرآیند انتقال هنوز به روز نکرده است ، بنابراین شما باید یکی از یک روش قدیمی مدرسه برای انتقال دستی حسابهای تأیید اعتبار خود استفاده کنید. در اینجا آنچه شما باید انجام دهید:

1. تأیید اعتبار را بر روی آیفون جدید خود نصب کنید.

2. در رایانه خود ، به سایت تأیید صحت دو مرحله ای Google مراجعه کرده و به حساب Google خود وارد شوید.

هنگام انتقال Google Authenticator حتماً تلفن قدیمی و جدید خود را در مجاورت خود داشته باشید.

تصویر توسط جیسون سیپریان / CNET
3. در بخش برنامه Authenticator روی Change Phone کلیک کنید. نوع تلفنی را که استفاده می کنید انتخاب کنید و پیامها را دنبال کنید. اگر می خواهید Google Authenticator را به طور کلی غیرفعال کنید ، روی نماد سطل آشغال کلیک کنید و تصمیم خود را تأیید کنید. سپس Google به ارائه کدهای 2FA شما از طریق پیام کوتاه باز خواهد گشت.

4. برنامه Authenticator را در تلفن جدید خود باز کرده و روی Start> Scan barcode ضربه بزنید. کد QR نمایش داده شده در وب سایت Google را با برنامه Authenticator اسکن کنید ، سپس کد شش رقمی را وارد کنید تا تأیید شود که همه چیز به درستی کار می کند. پس از انجام این کار ، کدهای موجود در دستگاه قدیمی شما دیگر اعتبار نخواهند داشت.

این فرآیند را برای هر خدمتی که در حال حاضر با Google Authenticator استفاده می کنید ، تکرار کنید ، خواه Apple ، Facebook ، Dropbox یا Amazon. تا زمانی که همه حساب ها را به تلفن جدید خود منتقل نکردید ، برنامه Authenticator را از تلفن قدیمی خود حذف نکنید ، در غیر این صورت ، شما از آن حساب ها قفل می شوید – و هیچ کس آن را نمی خواهد.

اکنون که Google Authenticator را به تلفن جدید خود منتقل کرده اید ، مدتی وقت بگذارید تا تمام ویژگی های پنهان آیفون را یاد بگیرید یا ویژگیهای پنهان Android را بیاموزید. هنوز هم سعی می کنید بفهمید با آن تلفن قدیمی چه باید بکنید؟ ما چند پیشنهاد برای iPhone و Android به طور یکسان داریم.

بهترین نکات و ترفندهای گلکسی S20 را مشاهده کنید

 

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند


4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

اگر نمی توانید تلفن خود را به خاطر بیاورید ، Alexa می تواند کمک کند. 4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

من اغلب تلفن خود را در خانه اشتباه می دهم. یا بین کوسن های مبل حرکت می کند یا فراموش می کنم کدام اتاق را در آن جا قرار داده ام. خوشبختانه ، روشهای مختلفی برای یافتن آن پیدا کردم که در واقع تنظیمات بسیار ساده ای از Amazon Echo است.

می توانید با افزودن یک مهارت Alexa که به شما در یافتن تلفن خود از طریق تماس با آن یا با استفاده از حساب IFTTT برای تماس با تلفن از دستگاه Echo کمک می کند ، شروع کنید. توجه داشته باشید که اگر آیفون شما (699 دلار در اپل) لرزش دارد ، باید لرزش ها را گوش کنید. اگر از اندروید استفاده می کنید گزینه دیگری خواهید داشت.

اگر فکر می کنید تلفن خود را در خارج از خانه خود گم کرده اید ، در اینجا نحوه یافتن تلفن اندرویدی گم شده یا آیفون گمشده خود آورده شده است. اما اگر مستعد رها کردن آن در داخل هستید ، در اینجا نحوه کمک به نفس آینده خود آورده شده است.

مهارت Find My Phone Alexa را فعال کنید
یک مهارت الکسا با نام Find My Phone وجود دارد که به شما کمک می کند تلفن گمشده خود را پیدا کنید – حتی می توانید بیش از یک شماره تلفن اضافه کنید.

1. در فهرست برنامه Alexa ، به Skills & Games بروید.

2. جستجوی تلفن من را جستجو کنید.

3. روی استفاده ضربه بزنید.

4. به حساب آمازون خود پیوند دهید و به Allow ضربه بزنید تا مهارت به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند.

5. بگو: “چک، پیدا کردن گوشی من.” اولین باری که از مهارت استفاده می کنید ، الکسا شماره تلفن شما را درخواست می کند.

6. یک کد پیامک چهار رقمی برای شما ارسال می شود که باید آنها را بخوانید: “الکسا ، [کد چهار رقمی].” سپس تلفن شما شروع به زنگ زدن خواهد کرد.

7. می توانید با گفتن “الکسا ، از یافتن تلفن من بخواهید شماره دیگری را اضافه کنید.”

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

مهارت تلفن همراه یاب را فعال کنید
مهارت تلفن همراه یاب شبیه به مهارت Find My Phone است. در اینجا نحوه تنظیم آن آورده شده است.

1. بگویید “الکسا ، تلفن همراه یاب را فعال کنید.”

2. الکسا به شما دستور می دهد با شماره 415-212-4525 تماس بگیرید. در حالی که با تلفن صوتی در تلفن هستید ، به شما می گوید که از الکسا سؤال کنید که پین ​​شما چیست؟ پین را روی تلفنی که الکسا به شما می دهد وارد کنید.

3. حالا می توانید بگویید “الکسا ، به Cell Phone Finder بگویید تا با من تماس بگیرد.” توجه داشته باشید که اگر رینگر شما روشن نباشد ، تلفن شما لرزش می یابد.

به الکسا از طریق تلفن خود موسیقی بیابید ، تماس بگیرید و پخش کنید
برای اینکه الکسا این کار را انجام دهد ، به یک حساب IFTTT نیاز دارید. در اینجا نحوه تنظیم آن آورده شده است.

1. وارد شوید یا ثبت نام کنید ، سپس روی نوار جستجو در بالا کلیک کرده و “Alexa” را تایپ کنید.

2. لیستی از گزینه های الکسا وجود دارد ، و شما می خواهید روی همه موارد اعمال شده کلیک کنید. برخی از نمونه ها برای یافتن تلفن خود به الکسا بگویید ، سلام الکسا ، با دستگاه من و الکسا تماس بگیرید ، موسیقی را در تلفن من پخش کنید.

3. برای هرکدام که انتخاب کردید ، روی اتصال کلیک کنید.

4- در مرحله بعد ، از شما خواسته می شود تا وارد حساب کاربری Amazon Alexa خود شوید و شماره تلفن خود را وارد کنید تا یک پین برای شما ارسال شود. کد را وارد کنید و روی اتصال ضربه بزنید.

5- حالا وقتی تلفن شما در خانه گم شد ، بگویید “الکسا ، تلفن را فعال کنید.” (اگر تلفن شما در حال لرزش است ، باید لرزش ها را از نزدیک گوش دهید.)

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

آهنگی را در تلفن Android خود پخش کنید
الکسا می تواند آهنگی را در تلفن Android شما پخش کند ، اما باید مطمئن شوید که حجم شما روشن شده است. برای انجام این کار ، از IFTTT استفاده کنید تا وقتی متن را ارسال می کنید ، صدا را در تلفن Android خود روشن کنید.

“روشن کردن تلفن” را جستجو کنید و از طریق اپلت ها حرکت کنید تا زمانی که گزینه مورد نظر را پیدا کنید تلفن تلفنی اندرویدی خود را پیدا کنید تا میزان زنگ هشدار 100٪ شود. روی اتصال کلیک کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید. اکنون می توانید “الکسا ، متن تلفن کتی از دست رفته” بگویید و حجم شما روشن می شود.

متأسفانه ، اگر تلفن شما به هر بلندگو بلوتوث یا هدفون متصل است ، به جای بلندگوهای خاص خود ، صدا را از طریق آن ها پخش می کند.

بلندگوی هوشمند شما یک ترفند جالب دیگر در آستین خود دارد. در اینجا نحوه تبدیل Amazon Echo خود به بلندگو تلویزیون رایگان ، ترفند پنهان مورد علاقه آمازون اکو و 5 هک موسیقی شگفت آور برای Amazon Echo شما آورده شده است.

استودیوی اکو آمازون

4 راه Amazon Echo می تواند تلفن گمشده خود را در خانه پیدا کند

تجربه سه ماه استفاده از گلکسی Z Flip

تجربه سه ماه استفاده از گلکسی Z Flip

تجربه سه ماه استفاده از گلکسی Z Flip

تجربه سه ماه استفاده از گلکسی Z Flip

Flip 1380 دلاری قدرتمندترین یا بی نقص ترین گوشی هوشمند موجود در بازار نیست اما از نظر جذابیت هیچ کمبودی در آن حس نمی‌شود

قطعاً اگر سال گذشته کسی به شما می‌گفت که در سال 2020 چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، بعید بود این اتفاقات را باور کنید. از نظر من (نویسنده‌ی مطلب) یکی از این اتفاقات گوشی تاشوی گلکسی Z Flip بود. وقتی این محصول در ماه فوریه معرفی شد، به خاطر شایعات و بحث‌هایی که در رابطه با مشکلات گلکسی فولد وجود داشت، کمتر کسی باور می‌کرد که این محصول بتواند به موفقیت برسد. از طرفی این سال موتورولا ریزر هم عرضه شد که قبل از فلیپ معرفی شده بود و هر چند گران تر و مشخصات فنی چشمگیرتری داشت اما طراحی تاشوی آن جذاب تر بود.

گوشی گلکسی Z Flip که امسال معرفی شد، از جهاتی شبیه یک گوشی معمولی است و این یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود چون معمولاً گوشی‌های تاشوی نسل جدید به صورتی هستند که تصور می‌شود در کاربردهای دنیای واقعی مقاومت کمی داشته باشند اما این گوشی کاملاً متفاوت است و می‌توان گفت دوام و مقاومت خیلی خوبی دارد.

اولین نکته ای که در رابطه با گلکسی Z Flip وجود دارد، لذت بخش بودن کار با این گوشی بخصوص تاکردن و بازکردن آن است. بستن گوشی برای اتمام تماس یکی از تجربیات لذت بخشی است که در پیکسل 4 یا آیفون 11 وجود ندارد، همچنین باز کردن آن با یک حرکت.

نمی توان گفت که گلکسی Z Flip قدرتمندترین یا بی نقص ترین گوشی موجود در بازار است، دوربین یا باتری این گوشی به هیچ وجه قدرتمند نیستند و از طرفی قیمت بسیار بالایی هم دارد اما از نظر کاربری که کار با این گوشی را برای 3 ماه تجربه کرده، می‌توان گفت که قطعاً این تجربه بسیار لذت بخش است هر چند قیمت 1380 دلاری چندان مناسب این گوشی نیست. اما در مجموع این گوشی برای کاربرانی که به دنبال لذت کار با طراحی تاشو هستند، جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

صفحه نمایش Z Flip

صفحه نمایش این گوشی مزایا و معایب خاص خود را دارد. این صفحه کاملاً شفاف است و تصویر خیلی خوبی دارد، ویدیوها در آن بسیار چشم نواز و جذاب هستند. نسبت ابعاد 21.9:9 کاملاً عریض است در نتیجه در بیشتر ویدیوها نوارهایی مشکی در دو طرف تصویر قرار دارد. البته بعضی فیلم‌های مخصوص صفحات عریض در این گوشی فوق العاده خوب به نظر می‌رسند.

اما هر از گاهی لایه پلیمر پلاستیکی روی صفحه نمایش، این زیبایی تصویر را کم می‌کند بخصوص وقتی روی صفحه اثرانگشت وجود داشته باشد؛ البته این صفحه استعداد زیادی برای جذب اثرانگشت دارد و پاک کردن به راحتی گوشی‌های معمولی نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص گوشی‌های تاشو چین وسط صفحه است که دائماً با انگشت آن را حس می‌کنید. بخصوص هنگام اسکرول کردن در اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام یا توئیتر این چین وسط صفحه دائماً به انگشت شما برخورد می‌کند و آن را حس می‌کنید. البته نمی‌توان آن را آزار دهنده دانست و چون این خط بر خلاف خط گلکسی فولد حالت افقی دارد، کمتر به چشم می‌خورد. در مجموع این خط مثل موزیک ملائمی است که در یک رستوران نواخته می‌شود که متوجه آن می‌شوید اما بعد از مدتی دقت و توجه شما نسبت به آن کم می‌شود و انتظار می‌رود که کاربران به این خط وسط صفحه هم مثل ناچ برخی مدل‌های جدید عادت کنند.

گلکسی Z Flip سامسونگ تقریباً از همه زوایا دید فوق العاده ای دارد

 

حالت Flex در Z Flip

گلکسی Z Flip در حالت بسته کاملاً کوچک است و می‌توان آن را داخل جیب قرار دارد. در حالت باز هم قد آن در حد گلکسی S20 اولتراست و البته از آن کمی باریک تر است.

هنگام ارسال پیام باید گوشی در حالت باز قرار داشته باشد تا بتوانید متن را خوانده و به آن پاسخ دهید، اگر دوباره پیامی دریافت کنید باید این کار را تکرار کنید در نتیجه بهتر بود که امکان پاسخ دادن به پیام‌ها از طریق صفحه نمایش بیرونی حتی صرفاً از طریق صدا وجود داشت.

اما به مرور زمان عادت می‌کنید که کمتر گوشی را ببندید و بیشتر در زوایایی مثل 90 درجه باز بگذارید. در این حالت Z Flip مثل یک مینی لپ تاپ کار می‌کند و می‌توان به پیام‌ها پاسخ داد و در اینستاگرام و توئیتر به مشاهده و مرور مطالب پرداخت. سامسونگ این حالت را Flex Mode نامگذاری کرده که برای گرفتن ویدیوهای عمودی هم بسیار مناسب است. در این حالت خود گوشی نقش تکیه گاه دوربین را بازی می‌کند و آزادی عمل شما برای تنظیم محل دوربین بیشتر خواهد بود.

انتظار می‌رود که در نسخه بعدی Z Flip سامسونگ بیشتر به جنبه ابعاد ویدیو توجه داشته باشد. شایعاتی وجود دارد که طبق آن گلکسی Z Flip2 یک دوربین خارجی سوم هم دارد. اگر این شایعات صحت داشته باشد این گوشی تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ضبط ویدیو خواهد شد. این دوربین سوم باید شبیه دوربین اصلی اما با چرخش 90 درجه باشد به این ترتیب در حالت Flex امکان ضبط ویدیوهای عمودی با دو دوربین فعلی و ویدیوهای افقی با دوربین سوم وجود خواهد داشت.

حالت Flex یک نرم افزار خاص هم دارد که در آن اپلیکیشن‌ها با پوزیشن L مانند گوشی تطبیق پیدا می‌کنند. اما تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها از این امکان استفاده کردند و حتی این حالت هم محدودیت‌های خاص خود را دارد. مثلاً اپلیکیشن گاری تصاویر را در نیمه بالایی تصویر قرار می‌دهد و کنترل‌های مرور عکس‌ها در پایین. اما وقتی قصد ادیت عکس را داشته باشید، عکس از بالای صفحه به مرکز صفحه منتقل می‌شود که بهتر بود در خود عکس در نیمه بالایی باقی بماند و از نیمه پایینی برای تنظیم و اصلاح استفاده شود.

در اندروید 10 می‌توان دو صفحه اپلیکیشن داشت و صفحه اصلی به دو بخش تقسیم می‌شود. مثلاً می‌توان از این قابلیت برای میتینگ‌های Zoom (در نیمه بالایی) و ارسال ایمیل (در نیمه پایینی) استفاده کرد. این روش برای استفاده از دستگاه بدون نگه داشتن آن بسیار مناسب است اما باز هم همانطور که اشاره شد، قابلیت‌ها در این حالت محدود است.

یکی از ویژگی‌های مفید Z Flip امکان قرار دادن آن در زوایای مختلف است که باعث می‌شود بتوانید حین تماس بخوبی تصویر را تنظیم کنید تا صورت شما داخل کادر قرار داشته باشد.

نمایشگر کوچک بیرونی

نمایشگر کوچکی که در بیرون گوشی قرار دارد طراحی مینیمال جذابی دارد اما از طرفی بدون استفاده هم نیست. این نمایشگر زمان و وضعیت باتری را به شما اعلام می‌کند و می‌توانید از آن برای رد کردن ترک‌های اسپاتیفای استفاده کنید. اما هنگام خواندن اعلان‌هاخیلی زود خاموش می‌شود و تنظیماتی برای تغییر این شرایط وجود ندارد.

گرفتن سلفی هم با این نمایشگر سختی‌های خاص خود را دارد چون این قسمت نقش نمایاب (viewfinder) را دارد و به شما امکان می‌دهد که از دوربین بیرونی برای ثبت تصاویری با رزولوشن بالاتر استفاده کنید اما پیش نمایش روی این نمایشگر کمی گمراه کننده است چون فریم بندی تصویر را درست و دقیق نمایش نمی‌دهد.

سطح مفید و کاربردی بودن نمایشگر بیرونی در گوشی‌های تاشوی مختلف متفاوت است. برای نمایشگری که در گلکسی فولد طراحی شده بیش از حد لازم کاربردهای مختلف در نظر گرفته شده اما در مقابل نمایشگر گلکسی Z Flip بیش از حد ساده است. موتورولا ریزر حد متوسط بین این دو حالت است.

هر چند سازندگان و طراحان گوشی‌های هوشمند باید بین ابعاد و کاربرد نمایشگر بیرونی یک تعادل برقرار کنند اما نمایشگر Z Flip هنوز جای کار و بهبود زیادی دارد. سامسونگ هم می‌تواند از روشی شبیه موتورولا استفاده کند و این صفحه را کمی بزرگتر کرده یا امکان نمایش اعلان‌ها با فونت درشت تر را فراهم کند. همچنین بهتر است کاربران بتوانند بعضی کارهای ساده را با این اعلان‌ها انجام دهند.

جرم، گرد و غبار و دوام و پایداری

وقتی Z Flip برای اولین بار معرفی شد، در رابطه با صفحه انعطاف پذیر و دوام طولانی مدت آن نگرانی‌هایی وجود داشت. طبق تجربه ای که ما از 3 ماه کار با این گوشی داشتیم هیچ شکستگی یا خشی روی صفحه ایجاد نشد (البته همانطور که قبلاً اشاره شد صفحه این گوشی زود دچار لک می‌شود). اما بدنه بیرونی این گوشی بیش از حد حالت سر و لغزنده دارد و احتمال سر خوردن آن از روی میز و پیشخوان و افتادن روی زمین وجود دارد.

در حالت بسته کمی فضا بین دو نیمه صفحه وجود دارد که ممکن است باعث ورود گرد و غبار و جرم به داخل صفحه شود. البته بر خلاف گلکسی فولد مشکل چندانی در رابطه با جمع شدن جرم و کثیفی زیر صفحه یا مکانیزم لولای آن مشاهده نشد.

از نظر دوام و پایداری این گوشی به میزان زیادی شبیه یک گوشی معمولی است و نیازی به نگرانی و مراقبت بیش از حد نسبت به آن وجود ندارد. استفاده روزانه برای چندین ماه و سال می‌تواند به خوبی ماندگاری و دوام این گوشی را محک بزند.

کارایی و باتری

از نظر کارایی و سرعت، Z Flip شبیه گلکسی S10E است. هر دوی این گوشی‌ها جزء گوشی‌هایی با بالاترین سطح مشخصات فنی نیستند اما هنگام کار با این گوشی به هیچ وجه از نظر کارایی کمبودی حس نخواهید کرد. انیمیشن‌ها کاملاً روان پخش می‌شوند و اپلیکیشن‌ها هم به سرعت راه اندازی می‌شوند. باتری هم که در سطح متوسط قرار دارد نسبت به گوشی‌های معمولی بیشتر نیاز به شارژ پیدا می‌کند و در این سه ماه به ندرت یک روز کامل دوام داشت و معمولاً هر روز عصر نیاز به شارژ پیدا می‌کرد.

دوربین‌های گلکسی S10 در گلکسی Z Flip

از نظر دوربین، در این مطلب نمی‌توان به جزئیات پرداخت و فقط می‌توان گفت که عملکرد دوربین خوب بود اما فوق العاده نبود. در واقع دوربین این گوشی شامل همان سیستم دوربین S10 است که یک دوربین زاویه عریض دارد (با رزولوشنی کمتر از S10) و یک دوربین با زاویه اصلی دارد که فاقد مکانیزم دو دیافراگم است. امتیاز ویدیو و عکس‌های این گوشی در مقایسه با آیفون 11 پرو یا گوگل پیکسل که رتبه A+ را داشتند، در حد B است.

در هنگام استفاده دوربین این گوشی همیشه امکان ثبت ویدیو یا عکس در شرایط مختلف را داشت و حتی حالت فیلمبرداری شب را هم دارد. ویدیوی زیر کاملاً با Z Flip فیلمبرداری شده است:

در مجموع گلکسی Z Flip خصوصیات تحسین برانگیز زیادی دارد اما برای بیشتر کاربران هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک گوشی کاربردی قابل اطمینان دارد. با این وجود برای علاقمندان به گوشی‌های تاشوی پیشرفته این محصول یکی از بهترین گزینه‌هاست که ارزش بررسی و خرید را دارد.

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید 

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید 

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید  : مشخصات و ویژگی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو را با هم مقایسه می کنیم تا در انتخاب بهترین گوشی اپل به شما کمک کند.

سپتامبر گذشته ، اپل به ترتیب به روزرسانی آیفون XR و XS را به ترتیب به روزرسانی کرد. تلفن های جدید دارای دوربین های قابل توجهی به روز شده ، پردازنده سریع چشمگیر و کیفیت ساخت بهتر هستند. به علاوه ، آیفون 11 که از 699 دلار (729 پوند ، 1199 دلار AU) شروع می شود ، 50 دلار ارزانتر از آیفون XR هنگام عرضه اولین بار است. و فقط FYI ، iPhone SE 399 دلار جدید برای سال 2020 وجود دارد.

بین آیفون 11 و 11 پرو ، شاید تشخیص اینکه کدام یک را باید بدست آورید دشوار باشد. هر دو تلفن دارای پردازنده یکسان ، همان دوربین اصلی ، فوق العاده و سلفی هستند و iOS 13. را اجرا می کنند. از یک طرف ، آیفون 11 هنوز یکی از بهترین ارزش ها برای یک تلفن پرچم دار است که می توانید امروز بخرید ، و بسیاری از همان 11 را دارد. ویژگی های نرم افزار از طرف دیگر ، آیفون 11 پرو دارای چند کلید اضافی است که آن را به بهترین آیفون ساخته شده تا کنون تبدیل می کند. با قیمت 999 دلار (1،049 پوند ، 1،749 دلار AU) نیز با 300 دلار بیشتر از آیفون 11 شروع می شود.

به مدت شش ماه از آیفون 11 به عنوان درایور روزانه خود و 11 Pro به عنوان تلفن کار خود استفاده کردم. من با دوربین جدید و دارای زاویه دید فوق العاده عکس ها و فیلم های زیادی گرفتم ، پردازنده A13 را با بازی ها و ویرایش های عکس به حداکثر خود منتقل کردم و در مورد آنچه در iOS 13 ارائه کرده است کاوش کردم.

برای اکثر افراد ، از جمله خودم ، آیفون 11 بیش از حد کافی است و با یک قدم جلوتر ، من در واقع 50 دلار بیشتر برای 11 پرداخت می کنم تا حافظه را از 64 گیگ به 128 گیگابایت ارتقا دهد. اما در اینجا چین و چروک وجود دارد: اندازه. آیفون 11 پرو کمی کوچکتر و سبک تر از مدل 11 است که من شخصاً آن را دوست دارم و این می تواند دلیل رفتن Pro باشد. (FYI ، اگر می خواهید چیزی بزرگتر باشد ، با طولانی ترین عمر باتری ، آیفون 11 پرو مکس در انتظار پر کردن جیب و خالی کردن حساب بانکی شما است.)

Apple iPhone 11

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید 

آیفون 11 از نظر قیمت بسیار ارزشمند است و فقط در رده دوم آیفون SE 2020 قرار دارد. در پی ردپای آیفون XR 2018 ، اپل هوشمندانه 11 را به عنوان آیفون در اکثر مردم قرار داد. با وجود صفحه نمایش LCD با وضوح پایین ، آیفون 11 دارای همان پردازنده A13 و نسبتاً همان تنظیم دوربین (بیشتر در مورد بعدی) با گرانتر 11 Pro است. همچنین در شش رنگ مختلف عرضه می شود ، از آزمایشات افت و آب CNET جان سالم به در برد و جایزه انتخاب ویراستاران CNET را به دست آورد. بررسی Apple iPhone 11 ما را بخوانید.

Apple iPhone 11 Pro

iPhone 11 در مقابل iPhone 11 Pro: تفاوت های اصلی که باید به آنها اهمیت دهید 

در قلب iPhone 11 Pro یک آیفون 11 وجود دارد. اما با به روزرسانی هایی مانند صفحه نمایش OLED با وضوح بالا ، یک شیشه مات و یک باند جانبی از جنس استنلس استیل ، وی پی وی را تصفیه می کند. این دوربین دارای یک دوربین عقب سوم است که در کنار پردازش تصویر Deep Fusion جدید اپل ، عکس های بزرگنمایی بهتری می گیرد. اما احتمالاً مورد استقبال بسیار پیشرفته در 11 Pro این است که عمر باتری نسبت به آیفون XS نسل قبلی چقدر بیشتر است. در حقیقت ، 11 Pro تقریباً به همان میزان 11 برابر است. 11 بررسی iPhone 11 Pro ما را بخوانید.

iPhone 11iPhone 11 ProiPhone 11 Pro Max
Display size, resolution6.1-inch LCD Liquid Retina; 1,792×828 pixels5.8-inch OLED Super Retina XDR; 2,436×1,125 pixels6.5-inch OLED Super Retina XDR; 2,688×1,242 pixels
Pixel density326 ppi458 ppi458 ppi
Dimensions (Inches)5.94×2.98×0.33 in5.67×2.81×0.32 in6.22×3.06×0.32 in
Dimensions (Millimeters)150.9×75.7×8.3 mm144×71.4×8.1 mm158×77.8×8.1 mm
Weight (Ounces, Grams)6.84 oz; 194g6.63 oz; 188g7.97 oz; 226g
Mobile softwareiOS 13iOS 13iOS 13
Camera12-megapixel (wide), 12-megapixel (ultra-wide)12-megapixel (wide), 12-megapixel (ultra-wide), 12-megapixel (telephoto)12-megapixel (wide), 12-megapixel (ultra-wide), 12-megapixel (telephoto)
Front-facing camera12-megapixel with Face ID12-megapixel with Face ID12-megapixel with Face ID
Video capture4K4K4K
ProcessorApple A13 BionicApple A13 BionicApple A13 Bionic
Storage64GB, 128GB, 256GB64GB, 256GB, 512GB64GB, 256GB, 512GB
RAMNot disclosedNot disclosedNot disclosed
Expandable storageNoneNoneNone
BatteryNot disclosed, but Apple claims it will last 1 hour longer than iPhone XRNot disclosed, but Apple claims it will last 4 hours longer than iPhone XSNot disclosed, but Apple claims it will last 5 hours longer than iPhone XS Max
Fingerprint sensorNone (Face ID)None (Face ID)None (Face ID)
ConnectorLightningLightningLightning
Headphone jackNoNoNo
Special featuresWater resistant (IP68); dual-SIM capabilities (nano-SIM and e-SIM); wireless chargingWater resistant (IP68); dual-SIM capabilities (nano-SIM and e-SIM); wireless chargingWater resistant (IP68); dual-SIM capabilities (nano-SIM and e-SIM); wireless charging
Price off-contract (USD)$699 (64GB), $749 (128GB), $849 (256GB)$999 (64GB), $1,149 (256GB), $1,349 (512GB)$1,099 (64GB), $1,249 (256GB), $1,449 (512GB)

 

آی فون کوچکتر بهتر بود
شاید بارزترین و مهمترین دلیل خرید آیفون 11 پرو از طریق آیفون 11 اندازه باشد. آنها تلفن های بسیار متفاوتی هستند و به صورت متفاوتی در دستان شما قرار می گیرند.

آیفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش 5.8 اینچی و وزن 6.63 اونس (188 گرم) کوچکترین دستگاه از سه دستگاه آیفون 11 است. (اگرچه ، اگر تلفن کوچک همان چیزی است که از پس آن برمی آیید ، آیفون SE جدید می تواند گزینه ی بهتری باشد ، در 4.7 اینچ و 5.22 اونس.) تلفن آرامش راحت ترین استفاده از یک دست است. با وزن 6.84 اونس آیفون 11 سنگین تر از 11 پرو است اما متراکم به نظر نمی رسد. آیفون 11 0.2 میلی متر ضخیم تر از 11 Pro است ، که باعث می شود یک کودک کوچک و زودپز احساس شود.

دست و نیاز همه متفاوت است. من دست های بزرگی دارم ، اما احساس بی نظیری از 11 Pro را ترجیح می دهم. اما اگر می خواهید برای یک صفحه بزرگتر وزن سنگین تری به خطر بیاندازید ، 11 را دریافت کنید و 300 دلار پس انداز کنید.

برنده: با توجه به اندازه کوچک آن ، 11 Pro راهی است که برای من پیش می رود.

دوربین تله از آن بسیار خوب است
آیفون 11 پرو (و 11 پرو حداکثر) دوربین سوم تله فوتو دارند که آیفون 11 از آن استفاده نمی کند. در بعضی مواقع خوب بود که به دوربین تله فوتو تغییر دهید. و در مقایسه با آیفون XS ، دوربین تله فتو شده به روز شده و پردازش Deep Fusion به معنای عکس گرفتن با کیفیت تصویر بهتر است.

همچنین مواقعی وجود داشت که من با دوربین تله 11 پرو بهتر از دوربین با دوربین اصلی شلیک کردم. به عنوان مثال ، وقتی با دوربین اصلی شلیک از بالا به پایین یک بشقاب غذا را گرفتم ، می توانستم سایه گوشی را روی صفحه ببینم. اما وقتی به دوربین تله فوتو جابجا شدم و تلفن را بالاتر از جدول دور کردم ، سایه ای نبود.

در مورد دوربین تله آیفون 11 پرو هر چند یک احتیاط وجود دارد. هنگام عکس گرفتن از حالت شب در حالت 2x ، 11 Pro از دوربین تله استفاده نمی کند. در عوض ، یک دوربین اصلی با زاویه دید وسیع را می گیرد. همچنین ، دوربین تله در شرایط روشن بسیار عالی است ، اما هنگام گرفتن عکس در نور متوسط ​​تا کم ، هنگام عکس گرفتن با همان عکس اصلی با دوربین اصلی و بریدگی ، متوجه کیفیت بهتر تصویر شدم.

در کل ، لنزهای تله فتو در 11 Pro بسیار مفید است ، اما من هنگام استفاده از 11. از آن استفاده نکردم. اگر نیاز به بزرگنمایی در عکس داشتم ، یک محصول 2 برابر عکسی که با دوربین اصلی گرفتم. خوب کار کرد من توصیه می کنم به عکس هایی که در تلفن فعلی خود دارید نگاه کنید و ببینید چند مورد بزرگنمایی شده اند و اگر می توانستید کمی زوم کنید ، چند عکس بهتر ظاهر می شود. اگر عکسهای زیادی دارید که آرزو می کنید دوربین اختصاصی تله فوتو داشته باشید ، باید یک آیفون 11 پرو را در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های آیفون 11 و 11 Pro ، مقایسه های ما را در زیر بررسی کنید:

مقایسه دوربین آیفون: آیفون 11 با Deep Fusion در مقابل iPhone XR
Apple iPhone 11 Pro در مقابل iPhone XS: مقایسه دوربین و حالت شب
iPhone 11 Pro Max: گرفتن اسکیت بورد دوربین
آیفون 11 با عکاسی طرفدار می رود
برنده: دوربین تله یو 11 Pro اگر ارزش عکاسی آیفون را داشته باشید بسیار خوب است اما مطمئناً لازم نیست

بهترین برنامه ها برای Apple Watch

بهترین برنامه ها برای Apple Watch

بهترین برنامه ها برای Apple Watch

با این 9 برنامه بومی شروع کنید
بعد از پنجمین سالگرد تولد اپل واچ ، برنامه های بومی ساعت هوشمند در واقع تنها مواردی هستند که واقعاً به آنها احتیاج دارید.

ما تازه در ماه آوریل پنجمین سالگرد اپل واچ را جشن گرفتیم و مشخص است که دستگاهی که در ابتدا قرار بود آیفون برای مچ دست شما باشد ، پر از برنامه های شخص ثالث ، به یک ردیاب تناسب اندام مفید تبدیل شده است. و برنامه های بومی آن بسیار مفیدتر از هر برنامه ای است که می توانید بارگیری کنید. در حالی که شرکتهایی از جمله آمازون ، eBay ، Target و TripAdvisor دیگر از برنامه های Apple Watch پشتیبانی نمی کنند ، واقعاً اهمیتی ندارد – ما تلفن ها ، تبلت ها و لپ تاپ های خود را برای بررسی آنها داریم. مهم است ردیاب Activity ، پیام ها و برنامه های تلفن داخلی – چیزهایی باشد که می خواهیم برای یک نگاه سریع و راحت به آنها دسترسی داشته باشیم.

ری وانگ ، تحلیلگر اصلی و بنیانگذار تحقیقات فلکی گفت: “این ساعت واقعاً در مورد راحتی است.” وی گفت: “شما قصد ندارید این مدت صفحه نمایش را در ساعت خود صرف کنید. بنابراین فکر می کنم راز ساخت یک برنامه خوب اپل واچ این است که علاوه بر چیزی فکر کردن به عنوان یک لوازم جانبی انجام دهید. تعداد کمی از افراد از آن به عنوان یک مستقل استفاده می کنند مگر اینکه این برای تناسب اندام یا سلامتی یا نوعی نظارت است. ”

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های آیفون 2020

هنگامی که اپل واچ در سال 2015 راه اندازی شد ، 3000 برنامه برای بارگیری در دسترس بود. امروز ، بیش از 20،000 برنامه وجود دارد – 21 مورد از آنها به پوشیدنی ساخته شده است. در حالی که ساعت ها در سال 2015 به طور کلی لوازم جانبی تقاضا نبودند ، اپل واچ ثابت کرد که ابزاری مفید برای بررسی پیام ها ، آب و هوا و یادآوری ها است ، وانگ اضافه کرد – همه اینها در حال حاضر در دستگاه ساخته شده اند.

در اینجا چندین برنامه بومی Apple Watch وجود دارد که ممکن است قبلاً از آنها استفاده نکنید.

1. سر و صدا
اگر یک اپل واچ سری 4 یا بالاتر دارید ، می توانید از برنامه Noise برای اندازه گیری صدای محیط در محیط خود استفاده کنید. اگر سطح دسی بل به حدی رسیده که شنوایی شما ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد ، برنامه می تواند با ضربه زدن روی مچ دست شما را به شما اطلاع دهد.

2. پیگیری چرخه
زنان می توانند از برنامه Cycle Tracking برای ثبت جزئیات در مورد چرخه قاعدگی شما ، از جمله اطلاعات جریان و علائمی مانند سردرد یا گرفتگی استفاده کنند. با استفاده از آن داده ها ، برنامه می تواند هنگامی که دوره بعدی شما را پیش بینی می کند یا پنجره حاصلخیز شما شروع به کار خواهد کرد ، به شما هشدار دهد.

3. ECG
اگر یک اپل واچ سری 4 یا بالاتر دارید ، یک سنسور ضربان قلب دارید که با اپلیکیشن ECG برای گرفتن الکتروکاردیوگرام کار می کند (که بعضی اوقات توسط قلب شناسان به آن EKG گفته می شود). همچنین به iPhone 6S یا نسخه های بعدی نیاز خواهید داشت و هم تلفن و هم ساعت به ترتیب باید در آخرین نسخه iOS و WatchOS باشند. همچنین در همه مناطق در دسترس نیست.

4. اخبار
برنامه News به شما کمک می کند تا از وقایع جاری در پرواز جلوگیری کنید و داستانهایی را انتخاب کنید که بر اساس علایق شما انتخاب می کنند. با این حال ، در همه زمینه ها در دسترس نیست.

5- نفس بکشید
برنامه Breathe به شما کمک می کند تا به یاد داشته باشید هر روز چند دقیقه وقت بگذارید: فقط نفس بکشید (که ممکن است بعد از بررسی آن برنامه نیوز مفید باشد). می توانید یادآوری های Breathe را تنظیم یا نادیده بگیرید ، یا هنگامی که می خواهید کمک مکث و آرامش کنید ، فقط برنامه را باز کنید. شما یک انیمیشن را مشاهده می کنید که به مدت 1 تا 5 دقیقه شما را به نفس کشیدن و بیرون کشیدن در کنار آن تشویق می کند. همچنین می توانید ضربان قلب خود را در آن جلسات تنفس بررسی کنید.

6. از راه دور
اگر Apple TV دارید ، می توانید از ساعت خود به عنوان یک کنترل از راه دور دیگر استفاده کنید – با فرض اینکه هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi یکسان متصل هستند. با استفاده از برنامه Remote ، انگشت خود را بکشید و روی گزینه تماشای اپل TV بروید و نمایش یا مکث را انجام دهید.

7. دوربین
شما نمی توانید با ساعت خود عکس بگیرید. اما با برنامه Camera ، ساعت شما می تواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین آیفون شما عمل کند. از آن برای کمک به گرفتن سلفی یا شروع ضبط از طریق تلفن خود در اتاق استفاده کنید ، بنابراین در نهایت می توانید همه افراد را در آن گروه بزرگ بگیرید.

8. واکی-تاکی
برنامه Walkie-Talkie به شما امکان می دهد تا از ساعت خود به عنوان یک تالار گفتگو استفاده کنید تا با شخص دیگری که اپل واچ را پوشیده است ، گپ بزنید. یک دکمه را برای صحبت کردن فشار می دهید ، و آن را رها می کنید تا به پاسخ آن گوش دهید. برنامه در همه مناطق در دسترس نیست و هر دو شرکت کننده باید از طریق اتصال بلوتوث به آیفون ، Wi-Fi یا تلفن همراه از طریق اتصال بلوتوث برخوردار باشند. شما همچنین باید دعوت کنید که از طریق برنامه با شخصی ارتباط برقرار کنید – آنها فقط نمی توانند با شما صحبت کنند.

9. یادداشت های صوتی
مانند آیفون ، می توانید از برنامه Voice Memos در Apple Watch خود استفاده کنید تا یادداشت های شخصی و مواردی را به خاطر بسپارید که در حال حرکت هستند. یادداشت های صوتی که در ساعت ضبط می کنید به طور خودکار با سایر دستگاه های iOS که با همان Apple ID وارد سیستم شده اید همگام سازی می شود.