shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟

بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟

احتمالاً شما هم دوره استفاده از اینترنت دایال آپ را به خاطر دارید. زمانی که سرعت اینترنت در حد ۵ کیلوبایت بر ثانیه بود و هنگام استفاده از اینترنت خط تلفن مسدود می‌شد. اما امروزه همه ما دائماً به اینترنت متصل هستیم چه به صورت باسیم و چی بی سیم و با کامپیوتر، گوشی یا کنسول بازی. در هر صورت امروزه اینترنت جزء مهمی از زندگی روزمره ماست. بیشتر کاربران به اینترنتی با سرعت ۱۰ تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند و حتی سرعت بعضی شبکه‌های جهان به ۱۲۵ مگابایت یا ۱ گیگابیت بر ثانیه هم می‌رسد. سرعت اینترنت به صورت نمایی در حال افزایش است اما برای گیمینگ چه سرعتی لازم است و برای داشتن تجربه بازی آنلاین به صورت روان و پایدار چه سرعت آپلود/دانلودی خوب است؟ بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید .

سرعت اینترنت توصیه شده برای گیمینگ

بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟

در مجموع قانون کلی این است که برای اجرای بیشتر بازی‌های امروزی باید سرعت دانلود شما حداقل ۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداقل ۱ مگابیت بر ثانیه باشد.
اینها حداقل سرعت لازم برای اجرای بازی با کنسول‌های PS۴ و ایکس باکس وان هستند اما در بیشتر مواقع فقط در حد توصیه هستند. با این حال شاید لازم باشد بر اساس چند فاکتوری که در ادامه مطرح می‌شود، سرعت اینترنت خودتان را افزایش دهید.

انوع کانکشن

باسیم یا بی سیم
بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟
ممکن است روش اتصال کامپیوتر شما به مودم به صورت با سیم یا بی سیم باشد.
معمولاً کانکشن باسیم قابل اطمینان تر و پرسرعت تر است اما در رابطه با مدل بی سیم هم در صورتی که نزدیک مودم باشید و دیواری بین کامپیوتر و مودم قرار نداشته باشد، بعید است دچار مشکل خاصی شوید.

انواع کانکشن اینترنت

کاربران بیشتر نقاط جهان از طریق یکی از تکنولوژی‌های زیر با اینترنت کار می‌کنند:
• DSL – مخفف digital subscriber line یا خط اشتراک دیجیتال. این کانکشن از طریق خط تلفن برقرار می‌شود و معمولاً این خطوط از نوع کابل‌های مسی با حداکثر سرعت تئوری ۱۰۰ مگابیت هستند اما در عمل بسته به کیفیت زیرساخت سرعت آنها بسیار کمتر است.
• کابل کواکسیال – معمولاً وقتی از تلویزیون کابلی صحبت می‌شود، به کابل کواکسیال اشاره می‌شود. کانکشن این کابل‌ها بسیار سریع تر و پایدار از کانکشن DSL است هر چند سرعت و کیفیت سرویس دهی در هر ISP متفاوت است.
• کابل فیبر نوری – این کابل‌ها برای انتقال دیتا از نور استفاده می‌کنند در نتیجه قابل اطمینان ترین ابزار برای کانکشن هستند. متاسفانه پوشش فیبر نوری به اندازه سایر کانکشن‌ها نیست.
• ماهواره ای – همانطور که مشخص است، در این روش، اتصال به اینترنت از طریق خطوط ماهواره ای صورت می‌گیرد که از آنتن استفاده می‌کنند. مزیت اصلی کانکشن ماهواره ای محدود نبودن آن به زیرساخت‌های زمینی است اما گران تر است، سرعت پایین تری دارد و معمولاً دارای مشکلاتی از نظر تاخیر و ثبات شبکه است.
• شبکه موبایل – یکی دیگر از انواع کانکشن وایرلس که به کاربران امکان می‌دهد از طریق شبکه موبایل به اینترنت دسترسی پیدا کنند. متاسفانه نسبت “قیمت به سرعت” این کانکشن خوب نیست و ممکن است بسته به نوع پوشش شبکه دچار مشکلاتی در زمینه ثبات و پایداری کانکشن شود.
بهترین سرعت اینترنت برای گیمینگ چقدر است؟
با توجه به این نکات، قویاً توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال کانکشنی بی وقفه و پایدار هستید، از فیبر نوری، کواکسیال یا DSL استفاده کنید.
اما توجه داشته باشید که هر چند کواکسیال بهتر از DSL است و فیبر از هر دوی آنها بهتر است، این موضوع صرفاً در حد تئوری است. در واقعیت ممکن است ارائه دهنده سرویس اینترنت DSL در منطقه شما نسبت به رقبایی که از کابل کواکسیال استفاده می‌کنند، کانکشنی پایدارتر و سریع تر در اختیارتان قرار دهد. در نتیجه حتماً قبل از انتخاب تحقیقات لازم را انجام دهید.

تاخیر

تاخیر که معمولاً به نام پینگ از آن یاد می‌شود، بر حسب میلی ثانیه ارزیابی می‌شود و مشخص می‌کند برقراری ارتباط بین دستگاه شما با یک سرور خاص چقدر زمان می‌برد.
طبیعتاً هر چقدر سرور از شما دورتر باشد، تاخیر بیشتر خواهد بود و ممکن است مسائلی همچون کانکشن ‌هاست بر آن تاثیرگذار باشد. معمولاً این مسئله برای بازی‌های چند نفره به سبک peer-hosted (میزبانی همتا) مشکل آفرین است.
در مجموع هر چه تاخیر کمتر باشد بهتر است اما بعید است که بیشتر از ۱۵۰ میلی ثانیه باشد در غیر این صورت شما و گیمرهای مقابلتان تاخیر شدیدی را تجربه می‌کنید.

صحبت‌های پایانی

در این مطلب همه عوامل مهم برای داشتن یک تجربه گیمینگ آنلاین هموار و بدون مشکل را بررسی کردیم که شامل سرعت، تاخیر و نوع کانکشن بودند.
البته ممکن است عوامل دیگری همچون  میزبان شبکه، میزان باری که روی شبکه وجود دارد، شرایط آب و هوایی و غیره بر این تجربه تاثیرگذار باشند اما در صورتی که کانکشن شما به اندازه کافی باثبات باشد و حداقل سرعت لازم را داشته باشد، نیازی نیست که نگرانی خاصی داشته باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد