shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس

انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس

شاید تصمیم به انتخاب یک ردیاب جی‌پی‌اس برای دنبال کردن شی یا شخصی که برای شما مهم است گرفته باشید اما چطور می‌توانید دستگاه مناسبی را پیدا کنید که نیاز شما را رفع کند؟ با توجه به اینکه در حال حاضر در بازار محصولات متنوعی وجود دارد، باید طوری تصمیم گیری و انتخاب کنید تا در نهایت محصول انتخابی با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. در این مطلب نکاتی را برای انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس بیان خواهیم کرد.

اولین نکته‌ای که باید هنگام تصمیم گیری برای انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس به آن فکر کنید این است که قرار است چه چیزی را ردیابی کنید؟

اگر قرار است شخصی را ردیابی کنید، احتمالاً وی جزء اشخاصی است که برای شما مهم هستند. ممکن است این شخص فرزند شما، فردی با اختلالات ذهنی و فراموشی، یک کارمند یا یک داوطلب باشد پس بسیار مهم است که ردیاب شخصی شما بتواند با دقت لوکیشن او را به شما گزارش دهد. به دنبال ردیابی باشید که ابعاد آن به اندازه‌ای کوچک باشد که بتوان به راحتی آن را مخفی و استفاده کرد. توجه داشته باشید که معمولاً دستگاه‌های کوچکتر ماندگاری شارژ کمتری دارند. برای ردیابی یک شخص شما باید شرکتی را پیدا کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد تا در صورتی که در مواقع مهم نیاز به کسب اطلاعات درباره روش گزارش دادن دستگاه و عملکرد آن داشتید، بتوانید از کمپانی کمک بگیرید. همچنین گزینه‌های در دسترس برای تنظیم بازه‌های ارسال گزارش را هم بررسی کنید تا بتوانید با استفاده از این آپشن‌ها ماندگاری شارژ را افزایش دهید. دکمه SoS هم جزء امکانات مفید است و کاربر با فشردن آن می‌تواند یک هشدار به یک گوشی موبایل ارسال کند.

انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس

وقتی قرار است یک حیوان را ردیابی کنید، سایز، ضدآب بودن، قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی حرکت و امنیت ردیاب حیوانات جزء فاکتورهایی هستند که باید در نظر داشته باشید. دستگاه نباید بزرگ باشد چون ممکن است به چیزی گیر کند یا از حیوان جدا شود و باید طراحی ضدآبی داشته باشد تا باران و پاشیده شدن قطرات آب باعث مشکل در عملکرد آن نشود. قابلیت تنظیم حصار جغرافیایی (geofence) هم در صورتی که قرار باشد حیوان برای گردش فاصله زیادی از منزل بگیرد و یا به هر دلیلی نیاز دارید که در صورت خروج او از محدوده تعریف شده هشدار دریافت کنید، بسیار مهم است. هدف اصلی شما پیدا کردن ردیاب حیواناتی است که آسیبی به حیوان وارد نکند و به شما درباره اینکه می‌توانید در هنگام نیاز او را پیدا کنید، اطمینان خاطر بدهد.

انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس

وقتی قرار است یک خودرو را ردیابی کنید باید توجه کنید که آیا امکان تامین برق دستگاه با خودرو وجود دارد یا اگر شارژ آن خالی شود خود شما باید مجدداً آن را شارژ کنید. یکسری از ابزارها ماندگاری شارژ 2 تا 4 هفته‌ای دارند بنابراین بسته به اینکه امکان دسترسی به ردیاب را دارید یا خیر، باید به نحوه تامین شارژ آن توجه داشته باشید. نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که دستگاه هر چند مدت یک بار به شما گزارش می‌دهد؟ آیا ردیاب مورد نظر شما این قابلیت را دارد که با ارسال گزارش به گوشی به شما امکان بدهد مسیرها و جاده‌های پیموده شده توسط خودرو رو مشاهده کنید؟ آیا دستگاه مغناطیسی هست تا بتوانید آن را به بخش‌های خاصی از خودرو متصل کنید؟ آیا ردیاب یا خودرو به شهر یا ایالت دیگری رفت و آمد می‌کند و نیاز به ردیابی قابل اطمینان آن در مناطق دیگر هم دارید یا خیر؟

انتخاب ردیاب جی‌پی‌اس

ردیابی اموال هم یکی دیگر از کاربردهای این ردیاب‌ها است و برای آیتم‌هایی استفاده می‌شود که جزء سه مورد اول لیست نبودند. ممکن است این وسیله یک کامپیوتر، تجهیزاتی خاص، یک گیتار، یک سیستم تهویه مطبوع، یک جعبه ابزار یا هر چیز دیگری باشد که باید یک جا ثابت بماند و نباید جابجا شود و یا وسیله‌ای باشد که هر روز جابجا می‌شود. معمولاً برای ردیابی اموال نیاز به گجتی با ماندگاری شارژ بیشتر و بازه‌های گزارش دهی طولانی تر وجود دارد. شاید هر روز فقط به یک گزارش نیاز داشته باشید مگر اینکه قرار باشد وسیله مورد نظر جابجا شود. اگر احتمال گم شدن وسایل شما وجود دارد، به دنبال ابزارهایی با چند سال ماندگاری شارژ و امکان تنظیم بازه زمانی گزارش دهی باشید. وجود قابلیت geofence را هم در نظر داشته باشید تا در صورت خروج یا ورود وسیله به منطقه از پیش تعیین شده، برای شما هشدار ارسال شود. بررسی کنید که گجت در جایی که قرار است نصب شود، سیگنال داشته باشد (بخصوص اگر قرار است داخل یک کمد یا هر فضای بسته دیگری قرار داشته باشد). در نهایت برخی از این گجت‌ها امکان ارسال هشدار در صورت دستکاری وسیله را دارند. با وجود این قابلیت در صورتی که شخصی ردیاب خودرو را از روی وسیله بردارد، شما در عرض چند ثانیه متوجه خواهید شد.

حالا که با ابزارهای مختلف آشنا شدید، سوال بعدی این است که چنین گجتی چقدر هزینه دارد؟

اگر با یک کمپانی یا یک ردیاب قوی و شناخته شده کار می‌کنید، علاوه بر خرید خود وسیله باید برای فعال ماندن دستگاه، اشتراک آن شرکت هم تهیه کنید. در این صورت ممکن است لازم باشد برای خود دستگاه بین 40 تا 90 دلار و برای طرح اشتراک هر ماه 15 تا 50 دلار هزینه کنید. همانطور که در تصویر اشاره شده، باید به دنبال خرید از شرکتی باشید که شما را به یک قرارداد خاص محدود نکند و امکان شروع یا توقف قرارداد طبق خواست خودتان را داشته باشید. مطمئن شوید هزینه‌ای که برای طرح اشتراک پرداخت می‌کنید، نسبت به سرویس دریافتی منطقی باشد. مثلاً اگر دستگاه در یک لحظه مهم متوقف شود، امکان بهره مندی از خدمات پشتیبانی را دارید یا خیر؟ اگر دستگاه مطابق با نیاز شما نباشد، سیاست شرکت برای پس گرفتن آن چگونه است؟ آیا وسیله فقط امکان ردیابی بر پایه تکنولوژی جی‌پی‌اس را دارد یا امکانات دیگری همچون نظارت بر دما یا قابلیت پخش صدای زنده را دارد؟ آیا کمپانی به همراه دستگاه یک سیم کارت هم عرضه می‌کند یا خیر؟

جمع بندی فاکتورهای مهم برای انتخاب ردیاب:

بازه گزارش دهی که عامل اصلی در تعیین نوع گجتی است که شما انتخاب می‌کنید. برای برخی کاربردها 2 گزارش در روز کافیست و برای برخی دیگر خیر. شما باید گجتی را انتخاب کنید که بازه گزارش دهی آن به اندازه نیازتان باشد. هر چقدر فاصله زمانی بین گزارش‌ها کمتر باشد، دقیق تر می‌توانید مکان آن را ردیابی کنید بنابراین به این نکته که چه فاصله زمانی برای شما مناسب است، توجه داشته باشید.

در این مقاله چند بار به بحث ماندگاری شارژ باتری اشاره شد و این موضوع بی دلیل نیست. اگر باتری وسیله تخلیه شود نمی توانید از آن استفاده کنید پس باید مطمئن شوید که ظرفیت باتری آن متناسب با نیاز شما باشد. درک تفاوت بین گجت‌هایی که شارژ مجدد می‌شوند و ممکن است چند هفته دوام داشته باشند، گجت‌هایی که با یک بار شارژ در صورت طولانی بودن فواصل گزارش دهی (مثلاً یک بار در روز) تا سال‌ها دوام خواهند داشت و مدل‌هایی که با برق خودرو یا سایر منابع شارژ می‌شوند برای انتخاب بهترین گزینه اهمیت دارد.

نحوه نصب ردیاب هم یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب آن محسوب می‌شوند. ممکن است نیاز به ردیابی داشته باشید که بتوان آن را در قسمت خاصی از یک خودرو مخفی کرد یا ابزاری که در معرض دید باشد اما ظاهر آن شبیه یک شارژ USB باشد. اگر تجهیزاتی گران قیمت را ردیابی می‌کنید، باید ردیاب جایی مخفی شود که هیچ کس متوجه آن نشود و هنگام نیاز با موفقیت بتوانید وسیله را ردیابی و پیدا کنید. همچنین باید ردیاب را جایی نصب کنید که پوشش جی‌پی‌اس و سیگنال‌های لازم را داشته باشد. این یعنی نباید ردیاب را داخل صندوق عقب، زیر زمین یا هر جایی که با بتن و فلز احاطه شده قرار دهید.
نکته آخرین اینکه باید قابلیت‌های هشدار و تنظیم حصار جغرافیایی ردیاب را بررسی کنید. احتمالاً شما نیاز دارید که هر زمان وسیله به محل خاصی وارد یا از آن خارج می‌شود هشدار دریافت کنید یا اگر ردیاب به یک دما یا سرعت خاص رسید و یا کسی آن را دستکاری کرد اطلاع پیدا کنید. ممکن است این اطلاع رسانی از طریق پیامک، ایمیل یا اعلان‌های گوشی انجام شود.

صرف نظر از نوع ردیابی که انجام می‌دهید، باید بر اساس آیتم‌های ذکر شده تصمیم گیری کنید. درک و آشنایی با نیازها و کاربردهای مورد نظر منجر به ایجاد یک چارچوب دقیق و مناسب برای انتخاب وسیله‌ای مناسب خواهد شد. پس از اینکه با دقت به نیازهای مورد نظرتان فکر کردید و با اصطلاحات و امکانات این گجت‌ها آشنایی پیدا کردید، می‌توانید انتخاب بهتری انجام دهید و به اهداف خودتان در زمینه ردیابی شخص یا وسیله مورد نظر برسید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد