shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد : شرایط سورئالی که همه ما هم اکنون به خاطر شیوع ویروس کرونا در آن قرار گرفتیم بر معرفی و راه اندازی گجت‌های مختلف تاثیرگذار بوده است اما این شرایط برای Charge 4 کمی متفاوت است. این اولین ردیاب فیت بیت است که قابلیت‌های جی‌پی‌اس و پرداخت‌های NFS از طریق Fitbit Pay را دارد. اما با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی احتمالاً تا چند ماه آینده این قابلیت‌ها کاربرد زیادی نخواهند داشت. البته هنوز هم افراد به راه رفتن، دوچرخه سواری و پیاده روی در بیرون از منزل می‌پردازند اما همواره این احتمال وجود دارد که سیاستمداران محدودیت‌های جدیدی برای فعالیت در بیرون از منزل وضع کنند درست مثل شرایطی کههم اکنون در پاریس وجود دارد. اضافه شدن سیستم Fitbit Pay باعث راحت تر شدن کار کاربران شده چون نیاز به لمس کردن سطوح را از بین می‌برد اما برای استفاده از آن فروشگاهی که در آن پرداخت انجام می‌دهید هم باید از مکانیزم پرداخت بدون تماس پشتیبانی کند.

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد

نوع محصول

جدیدترین ردیاب از سری Charge

قیمت

مدل معمولی 150 دلار، مدل Special Edition 170 دلار

مزایا

پشتیبانی از جی‌پی‌اس وپرداخت‌های NFS در همه گجت‌های Charge 4s. تکنولوژی Active Zone Minutes و نقشه‌های حرارتی فوق العاده مفید هستند.

معایب

امکان جابجایی از اپلیکیشن تمرین ورزشی وجود ندارد. صفحه گجت و نقشه‌های جی‌پی‌اس آن چندان قوی نیستند.

 

اما اگر شرایط فعلی و بحث فاصله گذاری اجتماعی را در نظر نگیریم Charge 4 تقریباً هر چیزی که شما از یک ابزار ردیاب تناسب اندام انتظار دارید را در خود جای داده است. به غیر از پشتیبانی از جی‌پی‌اس و پرداخت‌های NFC– که هم اکنون در همه گجت‌های سری Charge 4 وجود دارد – باتری آن 7 روز ماندگاری شارژ دارد، همچنین مجهز به قابلیت نظارت پیوسته بر ضربان قلب و یک اپلیکیشن همراه با یک جامعه کاربری فعال است و بعد از گذشت سال‌ها طراحی آن تکامل پیدا کرده و حالا شیک تر و بادوام تر از گذشته شده است. هر چند این امکانات نسبت به امکانات Charge 3 چندان قابل توجه نیستند اما قطعاً برای افرادی که مدتها از گجت‌های قدیمی تر استفاده می‌کردند و ساعت‌های هوشمند فراتر از حد نیاز (و بودجه) آنهاست، Charge 4 گزینه خیلی مناسبی محسوب می‌شود.

فیت بیت آپدیت‌های هوشمندی به نرم‌افزار و رابط کاربری Charge 4 اضافه کرده است. اگر چه اضافه شدن پشتیبانی از جی‌پی‌اس هم یک حرکت مهم محسوب می‌شد اما قابلیت نقشه‌های حرارتی فیت بیت بر جذابیت این گجت اضافه کرد که یکی از آنها برای ضربان قلب و یکی برای گام شمار است. این قابلیت در بلندمدت چشم انداز خیلی خوبی از عملکرد شما فراهم می‌کند. مثلاً برای یک تمرین دوی 3 مایلی با وجود این قابلیت متوجه می‌شوید که چه وقت‌هایی قلب شما شدیدتر زده یا سریع تر دویدید. همچنین هر بار ضربان قلب شما تغییر قابل توجهی داشته باشد این دستگاه یک اعلان صادر می‌کند. این قابلیت برای مواقعی که تمرین‌های تناوبی تنشی (HIIT) یا کارهای سرعتی انجام می‌دهید بسیار مفید است چون در این حالت نیازی نیست که خود شما دائماً ضربان قلبتان را بررسی کنید.

از زمانی که فیت بیت آخرین ردیاب خود Versa 2 را در ماه سپتامبر روانه بازار کرد، تغییرات زیادی در اپلیکیشن فیت بیت اعمال شده است. یکی از مهم ترین این تغییرات این است که معیار Active Minutes حذف شده و به جای آن یک معیار جدید تحت عنوان Zone Minutes اضافه شده است. Active Zone Minutes به کاربران امکان می‌دهد که بررسی کنند آیا میزان ورزش و فعالیت توصیه شده در هر هفته را داشته اند یا خیر.

 

سازمان‌های بهداشتی شناخته شده مثل انجمن قلب امریکا و سازمان جهانی بهداشت 150 دقیقه فعالیت متوسط یا 75 فعالیت شدید را برای هر هفته توصیه می‌کنند. بررسی اینکه آیا چنین سطح فعالیتی را داشته اید یا خیر ممکن است سخت باشد. مثلاً آیا مسیری که برای خرید یا رفتن به سر کار طی کردید هم جزء این فعالیت محسوب می‌شود یا خیر. وجودActive Zone Minutes باعث می‌شود برای این محاسبات نیازی به حدس و گمان نداشته باشید؛ این سیستم برای هر دقیقه فعالیت که در محدوده چربی سوزی قرار داشته باشد به شما امتیاز می‌دهد و برای تمرین‌های هوازی و فعالیت‌هایی که در محدوده پیک قرار داشته باشند 2 امتیاز به شما می‌دهد. این معیار از معیار Active Minutes قبلی فیت بیت که فقط به فعالیت‌هایی که باعث می‌شد ضربان قلب بیشتر از 10 دقیقه افزایش پیدا کند، امتیاز می‌داد بسیار دقیق تر و بهتر است.

فیت بیت، یک ابزار فوق العاده که در زمان نامناسبی روانه بازار شد

فیت بیت اخیراً یک معیار دیگر به نام Estimated Oxygen Variation راه اندازی کرد که به شاخص‌های مربوط به خواب ارتباط دارد و از حسگر SpO2 استفاده می‌کند که در دستگاه‌های معرفی شده پس از راه اندازی Ionic در سال 2017 موجود است. این معیار برای افرادی که خواب شب آنها دچار اختلال شده مفید است اما اطلاعات مفیدتر و جامع تر را با تهیه طرح اشتراک Fitbit Premium به دست می‌آورید. حالا که بیشتر مردم به دلیل بسته شدن باشگاه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا به دنبال راه‌هایی جهت حفظ تناسب اندام هستند، این کمپانی هم یک دوره آزمایشی 90 روزه رایگان برای سرویس پرداختی خود ارائه کرده است. این زمانبندی بسیار مناسب و به موقع بود و البته یک استراتژی بازاریابی خیلی خوب هم محسوب می‌شود.

با پرداخت 150 تا 170 دلار نرم‌افزار شما به صورت منظم آپدیت می‌شود، یک دوره طولانی برای امتحان کردن یک سرویس پریمیوم دارید و یک ابزار مفید در اختیار شما قرار می‌گیرد که باعث می‌شود در شرایط قرنطینه هم فعالیت بدنی خود را حفظ کنید.

اما جابجایی بین اعلان‌ها و اپلیکیشن‌ها چندان هموار نیست چون گاهی اوقات یک تاخیر کوچک در واکنش این گجت حس می‌شود. خواندن صفحه Charge 4 هم زیر نور مستقیم آفتاب کمی سخت است. این گجت فعالیت‌های شما را بخوبی رهگیری می‌کند و اعلان‌های مقدماتی و ساده را ارسال می‌کند اما یکی از ویژگی‌های خوب Versa و سایر ساعت‌های هوشمند مجهز، روشن و خواناتر بودن صفحه آنهاست.

مشکل بعدی فیت بیت این است که جابجایی منوها حین تمرین تقریباً غیرممکن است. در واقع حین تمرین نمی‌توانید مثلاً اسپاتیفای را کنترل کنید و باید برای انجام این کار فعالیت خودتان را متوقف کنید. البته این شرایط برای کاربرانی که از اسپاتیفای استفاده نمی‌کنند چندان مهم نیست چون برای استفاده از آن در Charge 4 باید اکانت پریمیوم داشته باشید. اما برای کاربران و علاقمندان به اسپاتیفای این مشکل به هیچ وجه خوشایند نیست چون راحتی کاربر برای جابجایی بین ترک‌های اسپاتیفای در حین ورزش و فعالیت بدنی نکته بسیار مهمی محسوب می‌شود. عدم وجود پلی لیست‌های آفلاین اسپاتیفای هم باعث شده قابلیت Charge 4 برای اجرای تمرین و ورزش بدون گوشی کمتر شود.

ما Charge 4 را حین انجام یک پیاده روی طولانی و دو بار دویدن امتحان کردیم. هر چند نتایج کلی مربوط به میزان مسافت پیموده شده در فیت بیت با اپل واچ سری 5 و اپلیکیشن MapMyRun همخوانی داشت اما شرایط برای نقشه‌ها متفاوت بود. فیت بیت برای دوی 3.03 مایلی رکورد نسبتاً دقیق 2.96 مایل را ثبت کرد که سری 5 هم دقیقاً همین رکورد را ثبت کرده بود. اما وقتی اپلیکیشن را بررسی کردیم فیت بیت نشان می‌داد که ما وسط رودخانههادسون دویدیم! نقشه ایجاد شده در اپلیکیشن MapMyRun و سری 5 هم در چند نقطه به همین صورت بود. در مجموع در این دوی 3 مایلی نتایج تقریباً یکسان بود.

این اتفاق برای پیاده وری تقریباً 4 مایلی ما هم تکرار شد. هر چند بیشتر قسمت‌های نقشه جی‌پی‌اس در Charge 4 دقیق بود اما این نقشه اعلام می‌کرد که در یک بازه زمانی چند بار به سمت Oculus در منهتن انحراف داشتیم اما مسیر پیاده روی در این تست یک خط مستقیم در بزرگراه بود.

بعلاوه پیدا کردن کانکشن جی‌پی‌اس برای Charge 4 چند ثانیه زمان می‌برد. شاید این نکته چندان مهم به نظر نرسد اما ممکن است در برخی مواقع باعث کاهش دقت نتایج شود. مثلاً برای یک مایل اول رکورد وقفه ثبت شده توسط فیت بیت 11 دقیقه و 7 ثانیه بود اما این رکورد در سری 5 10 دقیقه و 36 ثانیه و در گوشی 10 دقیقه و 12 ثانیه بود. این اختلاف در دو مایل بعدی کمتر شد اما چنین اختلافی باعث ایجاد تردید نسبت به قابل اعتماد بودن نقشه حرارتی تولید شده می‌شود.

ممکن است دلیل این افت دقت شرایط خاص شهر نیویورک باشد که پیدا کردن سیگنال جی‌پی‌اس قابل اطمینان در این شهر بسیار سخت است بخصوص در قسمت‌هایی که ساختمان‌های بلند و آب بیشتری دارند. احتمالاً این مشکل برای افرادی که در قسمت‌های بیرون شهر یا هر نقطه ای خارج از منهتن زندگی می‌کنند کمتر وجود دارد. هر چند چنین مشکلی را در برخی گجت‌های جی‌پی‌اس دار دیگر هم مشاهده کردیم اما خیلی از ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند فاقد این مشکل هستند. مثلاً ساعت هوشمند Suunto 7 یا اپل واچ سری 5 در این زمینه عملکرد بسیار بهتری دارند.

این مشکلات Charge 4 برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه ساده با پلتفرمی خوب هستند که به انجام فعالیت‌های بدنی کمک کند چندان مهم محسوب نمی‌شود. اما افرادی که حساسیت زیادی نسبت به رکوردهای خودشان و نقشه‌های عملکردی دارند احتمالاً باید به دنبال گزینه دقیق تری باشند.

اما آیا این ابزار خاص به شما برای حفظ فعالیت بدنی در دوره قرنطینه کمک می‌کند؟ احتمالاً همینطور است اما هر ردیاب دیگری هم قادر به انجام این کار هست. دریافت اخطار برای تحرک داشتن در هر ساعت قابلیت مفیدی است اما این قابلیت محدود به فیت بیت نیست. همچنین اگر سعی دارید خواب منظم تری داشته باشید فیت بیت می‌تواند به شما کمک کند اما این ابزار بیشتر یک رهگیر تناسب اندام غیرواکنشی است که یکسری نکات برای بهتر شدن خواب در اختیار شما قرار می‌دهد. با تهیه اشتراک پریمیوم، پشتیبانی بیشتری دریافت می‌کنید که البته باید برای آن هزینه پرداخت کنید. همان طور که قبلاً اشاره شد امکانات جی‌پی‌اس، Active Zone Minutes و پرداخت‌های NFC همگی قابلیت‌های اضافه شده‌ی خیلی خوبی محسوب می‌شوند بخصوص برای کاربرانی که گجت‌های فعلی آنها فاقد چنین قابلیت‌هایی است. لازم به ذکر است که احتمالاً با تمام شدن دوره قرنطینه و فراهم شدن امکان ادامه زندگی به شکل طبیعی و همیشگی احتمالاً جذابیت کار با این گجت هم بیشتر می‌شود و فیت بیت برای این مشکل مقصر نیست.

در مجموع با پرداخت 150 دلار امکانات خوبی دریافت می‌کنید و می‌توان گفت فرمول مورد استفاده فیت بیت برای سری Charge حفظ سادگی و شلوغ نشدن اینترفیس و امکانات این گجت است. Charge 4 تقریباً همه کارهای خود را به خوبی انجام می‌دهد اما نسبت به گجتی مثل Versa چندان جدید و شگفت انگیز نیست و با وجود انواع ابزارها و گجت‌های هوشمندی که در بازار مشاهده می‌شود نمی‌توان چندان نسبت به Charge 4 هیجان زده بود هر چند این گجت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی ozo نوکیا مجهز است

وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی ozo نوکیا مجهز است

وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی ozo نوکیا مجهز است

وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی ozo نوکیا مجهز است

وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی ozo نوکیا مجهز است  : به‌دلیل قرارداد همکاری بین وان‌پلاس و نوکیا، گوشی پرچمدار وان‌پلاس ۸ پرو به فناوری ویژه‌ی فنلاندی‌ها که از آن با نام Nokia OZO یاد می‌شود مجهز شده است.

برند OZO شرکت نوکیا محبوبیت زیادی ندارد و احتمالا تاکنون حتی نام آن را نیز نشنیده باشید. نوکیا سال‌ها پیش اعلام کرده بود روی نوعی دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه کار می‌کند که توانایی رهگیری حرکات چشم کاربر را دارد؛ این دوربین که با نام OZO شناخته می‌شد از نوعی فناوری با همین نام استفاده می‌کرد که البته کار به جایی نبرد و نوکیا سرانجام در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که این پروژه به تاریخ پیوسته است.

با این حال فناوری خاصی که نوکیا موفق‌به توسعه‌ی آن شده و با نام کامل OZO Audio شناخته می‌شود، مزیت‌های متعددی را در حوزه‌ی صوتی به‌همراه می‌آورد. نوکیا طی سال‌های اخیر به‌دفعات، قرارداد تجاری با برخی شرکت‌ها امضا کرده است تا آن‌ها بتوانند از فناوری OZO Audio در محصولات‌شان استفاده کنند. وان‌پلاس جدیدترین شرکتی به‌شمار می‌آید که در گوشی جدیدش از OZO Audio استفاده کرده است. بر اساس اعلام رسمی، وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) دارای مجموعه‌میکروفون سه‌گانه با اتکا بر فناوری Nokia OZO است.

نماینده‌ی وان‌پلاس در جریان پخش کنفرانس آنلاین این شرکت برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸، چندین دقیقه به بحث درمورد قابلیت‌های صوتی این محصولات پرداخت. او در بین سخنانش جزئیات مربوط به فناوری‌های Audio 3D ،Audio Zoom و Audio Windscreen را تشریح کرد. سه فناوری موردبحث به دوربین دستگاه مرتبط هستند و حضور آن‌ها در گوشی وان‌پلاس ۸ پرو به‌دلیل فناوری OZO اتفاق افتاده است.

قابلیت Audio Zoom یا بزرگ‌نمایی صوتی به کاربر امکان می‌دهد روی صدای اشیاء مختلف متمرکز شود؛ در واقع از طریق دوربین دستگاه می‌توانید روی آیتمی خاص بزرگ‌نمایی کنید تا به‌لطف میکروفون قدرتمند وان‌پلاس ۸ پرو، صدای آن آیتم نیز در مرکز توجه قرار گیرد. قابلیت Windscreen با هدف کاهش دراماتیک صدای باد به‌هنگام ضبط ویدئو در وان‌پلاس ۸ پرو قرار داده شده است و در نهایت Audio 3D را داریم. Audio 3D نامی است که وان‌پلاس ترجیح داده از آن برای بیان کردن امکان ضبط ویژه‌ و پیشرفته‌ی محتوای صوتی توسط گوشی جدیدش استفاده کند. نگاهی کلی به سه فناوری موردبحث به ما نشان می‌دهد که با قابلیت‌هایی انقلابی طرف نیستیم؛ اما این ویژگی‌ها در هر صورت مزیت‌هایی جالب به کاربر ارائه می‌دهند و حاصل همکاری خوب نوکیا و وان‌پلاس هستند.

جیری هوپانیمی، مدیر بخش اعطای مجوز فناوری‌ها در شرکت نوکیا، درمورد قرارداد جدید بین این شرکت و وان‌پلاس ابراز خرسندی کرده و گفته است:

ما از این‌که می‌توانیم به‌لطف فناوری OZO Audio جدیدترین گوشی هوشمند وان‌پلاس را قادر سازیم ویدئوها و محتوای صوتی را به‌شکلی فراگیر و باکیفیت بالا ثبت کند هیجان‌زده هستیم. فناوری موردبحث به مشتریان وان‌پلاس امکان می‌دهد به ویدئوها و محتوای صوتی سرزنده و پویا دسترسی پیدا کنند. این قرارداد باری دیگر جایگاه ما را به‌عنوان رهبر بازار در زمینه‌ی اعطای فناوری‌های پیشرفته به شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی و دوربین، نشان می‌دهد.

شرکت Nokia Technologies روی دادن مجوز استفاده از محصولاتی که تحت مالکیت معنوی نوکیا هستند به شرکت‌های دیگر متمرکز است. این موارد شامل پتنت‌ها، فناوری‌ها و حتی خود برند نوکیا می‌شوند. محصولات موردبحث با اتکا بر فناوری‌های نوینِ ادامه‌دار نوکیا و دهه‌ها رهبری این شرکت در زمینه‌ی تحقیق و توسعه ساخته شده‌اند. فناوری‌هایی که توسط نوکیا توسعه داده شده‌اند در تقریبا تمامی دستگاه‌هایی که امروزه به شبکه‌ی اینترنت وصل می‌شوند، وجود دارند. ما مجوز فناوری نوآورانه‌ی OZO را که در حوزه‌های صوتی و بصری فعالیت می‌کند از طریق کسب‌و‌کار ویژ‌ه‌مان که با نام Technology Licensing شناخته می‌شود، به شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها اعطا می‌کنیم.

با نگاهی خلاصه‌وار به خبرهای جدید مربوط به گوشی‌های هوشمند متوجه می‌شویم که شرکت‌های دیگری نیز از فناوری نوکیا در محصولات‌شان استفاده کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد شماری از گوشی‌های اخیر اوپو یعنی فایند ایکس ۲ و فایند ایکس ۲ پرو از فناوری OZO بهره‌مند هستند. به‌نظر می‌رسد قرارداد جدید نوکیا فقط محدود به وان‌پلاس نیست و شماری دیگر از شرکت‌های تحت مالکیت BBK Electronics را نیز پوشش می‌دهد. ناگفته نماند که BBK Electronics شرکت مادر برندهایی چون وان‌پلاس، ویوو، اوپو و ریل‌می است.

دیدگاه شما کاربران شادکالا در این زمینه چیست؟

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700 : سالها بود که سونی سعی در ایجاد گوشواره های بی سیم کامل و واقعی داشت. این تلاش خود را با تقسیم سونی WF-1000X آغاز کرد و پس از آن سونی WF-SP700N با محوریت ورزشی را دنبال کرد. نه در صدر کلاس خود بودند و نه شمع مخصوص اپل ایرپود را نگه داشتند.

اما اوضاع بهتر شده است. سال گذشته ما Sony WF-1000XM3 تقریبا بی نقص را با لغو صدای فعال دریافت کردیم و همین حالا که وارد قفسه ها شده ایم ، مقرون به صرفه تر سونی WF-XB700 که به نظر می رسد مناسب و راحت ، پانچ ، صدای باس و سنگین است و دارای رتبه IPX4 است. 18 ساعت عمر باتری را بین جوانه ها و کیس ترکیب کرد.

ما هنوز یک تن از زمان آن را نگذرانده ایم ، اما تاکنون آخرین جوانه های بی سیم واقعی سونی مانند پیشرفت قابل توجهی در WF-1000X و WF-SP700N اصلی احساس می کنند ، و بسیار خوب می توانند دومین گوشواره واقعی بی سیم واقعی سونی ما باشند. .

تاریخ انتشار و قیمت
Sony WF-XB700 سونی آخرین هدفون و هدفون های اضافی باس سونی است که در آوریل 2020 منتشر شد. این هدفون در کنار هدفون سونی WH-CH710N سونی سونی WH-CH710N سونی اعلام شد ، و در همان زمان به قفسه های ضربه ای رسید.

از نظر قیمت ، Sony WF-XB700 سونی یکی از گوشهای ارزان قیمت بی سیم واقعی سونی است و با 129 دلار (130 پوند ، در حدود 200 دلار AU) وارد بازار می شود. این یک صرفه جویی قابل توجه در مقایسه با سونی 199 دلار (169 پوند ، 319 AU دلار) سونی WF-1000XM3 است ، اما به یاد داشته باشید که دومی لغو فعال سر و صدا دارد در حالی که اولی این کار را نمی کند.

در مقایسه با سایر هدفون های بی سیم واقعی ، سونی WF-XB700 دقیقاً در وسط بسته قرار دارد و در واقع کمی ارزان تر از قیمت 139 دلار (159 پوند ، 239 دلار AU) اپل AirPods است که از نظر فروش بر این عامل حاکم است. بدون گذراندن زمان بیشتر با جوانه های سونی ، مقایسه آنها دشوار است ، اما پس انداز 10 دلاری یک مزیت اولیه خوب در این رقابت است.

بررسی هدفون های بی سیم سونی WF-XB700

طرح
روشی که سونی این نوع گوشواره ها را ایجاد کرد ، باعث می شود که نسبت به سایر گوشواره های بی سیم واقعی که در گذشته تولید شده اند ، احساس فضای کمتری داشته باشند و در عوض سعی کرده اند براق و اسپرت باشند. دلیلش این است که سونی معمولاً جوانه های گرد و طولانی را انتخاب کرده است ، و در حالی که WF-XB700 قطعه داخلی دراز دارد که در گوش شما قرار دارد ، قسمت بیرونی یک دیسک مدور تقریباً ماهواره ای است که میزبان دو دکمه است.

آنچه این دکمه ها دقیقاً انجام می دهند ، در ابتدا این همه شهودی نیست ، اما در گوشواره سمت چپ شما جلوی بالا / پایین و در سمت راست خود را بازی / مکث و جست و خیز کرده اید. شما همچنین می توانید از آنها برای فعال کردن دستیار صوتی خود و پذیرش تماس استفاده کنید ، اما درست از این قسمت چگونگی انجام همه کارها کاملاً مشخص نیست.

اگر آنها را به آجیل و پیچ و مهره های آنها جوش دهید ، سه قسمت مهم در این گوشواره وجود دارد: نوک داخل کانال گوش ، قسمت میانی که درایورها را در آن قرار می دهد و درون گوش و پوسته بیرونی قرار دارد که باتری را در خود جای داده است. این طراحی سه سطح دقیقاً کارآمد نیست – و به احتمال زیاد برای افرادی که جوانه های باریک و براق می خواهند ، بسیار قطبی باشد اما مزایای آن را دارد.

اولین و مهمترین این مزیت این است که به دلیل اندازه آنها ، در واقع باید کانال گوش و گوش بیرونی را در جایی که استراحت می کند ، پر کنند. این احساس ایمنی به همراه وزن کم آنها باعث می شود لباس های طولانی مدت به راحتی و راحت پوشیده شوند ، و مهر و موم محکم به آنها کمک می کند تا عالی به نظر برسند. در صورتی که نکات پیش فرض به درستی درج نشود ، سونی همچنین تعدادی گوشواره در داخل جعبه را شامل می شود ، که این یک لمس خوب است.

مزیت دیگر طراحی آنها این است که می توانند باتری کمی بزرگتر از متوسط باتری را در خود جوانه ها جای دهند. طبق گفته سونی ، این باتری تقریباً نه ساعت با یک بار شارژ ، به علاوه نه ساعت اضافی با کیس شارژ ، باعث می شود که این تعداد به 18 ساعت برسد. این تقریبا بهترین در بازار است. برای مقایسه ، Samsung Galaxy Buds Plus 11 ساعت پخش در خارج از پرونده خود ارائه می دهد در حالی که قیمت های مشابه Apple AirPods فقط در حدود 5 ساعت پخش موسیقی را قبل از نیاز به بازگشت در پرونده خود ارائه می دهند.

صحبت از موارد ، مورد پلاستیکی که به همراه Sony WF-XB700 ارسال می شود نسبتاً باریک است و از یک پوشش شفاف استفاده می کند که به شما امکان می دهد وضعیت شارژ لاله گوش را در قسمت مورد مشاهده کنید. شروع فرآیند شارژ به آسانی می تواند جوانه ها را در اسکله های مینی پین آنها قرار داده و منتظر بماند تا چراغ قرمز روشن شود. برای شارژ کردن مورد و جوانه ها ، کافی است آنها را با یک کابل USB-USB-C C در یک درگاه USB باز شده در رایانه خود وصل کنید.

کارایی
بنابراین چگونه آنها صدا می شوند؟ خوب ، به عنوان بخشی از سریال های اضافی باس ، نگران بودیم که آنها صدای نفخ ، گل آلود و محصور به نظر برسند. خوشبختانه ، آنها چیزی نیستند.

اولین چیزی که شما هنگام گوش دادن به آنها توجه خواهید کرد ، باس است – قطعاً موجود است – اما این کار به روشی انجام می شود که به جای گل و لای و نفخ ، احساس سستی و مشتی می کند. نتیجه موسیقی است که گوش دادن به آن بسیار سرگرم کننده است … حتی اگر دقیقاً صدایی که هنرمند در نظر داشته باشد نیست.

نکته منفی این است که میان رده در اینجا مورد تأثیر قرار می گیرد: گوش دادن به فیلم های YouTube به طور قابل ملاحظه ای آرام تر از گوش دادن به موسیقی است و گوش دادن به موسیقی کمتر قدرتمند قطعاً مقصر است.

این بدان معنا نیست که گوش دادن به YouTube یا Netflix غیرممکن است ، اینگونه نیست ، اما خوب خواهد بود اگر روشی برای تغییر EQ بر اساس نوع محتوای موجود در حال پخش وجود داشته باشد – مثلاً از طریق برنامه هدفون سونی.

در حال حاضر ، چنین شانس نیست.

البته ، به نظر می رسد که سونی دوست دارد این دو دوستانه به عنوان یک همراه خوب ورزشگاه با آنها متمرکز شوند – به همین دلیل آنها عرق IPX4 و ضد آب هستند. همچنین به نظر می رسد که آنها بر اساس زمان کوتاه ما با آنها ارتباط نسبتاً پایداری برقرار کرده اند – قدم زدن در اطراف خانه با تلفن ما در یک اتاق ، هیچ نشانی از ترک تحصیل را تجربه نکردیم – اما آنها از بین بردن سر و صدا نیستند ، بنابراین آماده باشید تا بیشتر مکالمات در نزدیکی را بشنوید.

خبر خوب این است که میک های داخلی آنها بسیار عالی هستند. در طی چند ساعت با جوانه ها چند تماس تلفنی برقرار کردیم و در بیشتر مواقع افرادی که با آنها صحبت کردیم گفتند که این صدا خوب است. این یک تسکین است زیرا برخی از افراد در گذشته با سایر میکروفونهای هدفون سونی با مشکلاتی روبرو بوده اند ، اما ما همچنان به استفاده از آنها و گزارش هرگونه ناهنجاری خواهیم پرداخت.

نکته آخر اینکه تاکنون عمر باتری تا 9 ساعت در هر بار شارژ نشده است ، اما در هیچ بخش کوچکی از توانایی هدفون ها برای رفتن به حالت کم مصرف در هنگام خارج شدن از گوش ، سپاسگذار نیست. خاموش کردن اتومبیل یک صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار زیاد است ، بنابراین دیدن این موارد در اینجا بسیار جالب است.

حکم اولیه
اگرچه تمرکز بر روی برخی از منفی ها مانند طراحی قطبش ، میانی بدون صدا و عدم قطع صدایی بسیار آسان است ، این گوشواره ها برایشان بسیار زیاد است. صادقانه بگویم که این رقبای شایسته Apple AirPods هستند: آنها قیمت مناسبی دارند ، صدای مناسب دارند و حتی عمر باتری بهتری دارند.

ما می خواهیم به گوش دادن به آنها در روزهای آینده ادامه دهیم ، اما تاکنون سونی WF-XB700 در نظر گرفته شده است تا دومین گوشواره واقعی بی سیم واقعی سونی ما باشد.

آیا می خواهید مدل های مورد علاقه ما را ببینید؟ لیست ما از بهترین گوشواره های بی سیم واقعی را از دست ندهید

بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N

بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N


بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N

بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N

بر روی کاغذ ، هدفون سرکوب بی سیم سونی WH-CH710N سونی حس زیادی ایجاد می کند: آنها نسخه ای مقرون به صرفه تر از محبوب Sony WH-1000XM3 سونی هستند که هزینه قابل توجهی کمتر از قوطی های پرچمدار سونی دارند. بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N

نکته جالب اینجاست که WH-CH710N با نام تجاری جدید از پلاستیک استفاده می کند تا هزینه را کاهش دهد و دقیقاً با میزان خاموش کردن صدا در فرکانس 1000XM3 که در آخرین آزمایش آنها وجود دارد ، صادق نیست. کار نگه داشتن اتاق بی سر و صدا.

ما هنوز یک تن از آنها را با آنها نگذرانده ایم ، اما می خواهیم پیش زمینه ای را برای آنچه که قوطی های مقرون به صرفه برای خاموش کردن سر و صدا سونی درست انجام می دهند ، به شما ارائه دهیم …

قیمت و تاریخ انتشار بررسی هدفون سونی مدل WH-CH710N

بر روی کاغذ ، هدفون سرکوب بی سیم سونی WH-CH710N سونی حس زیادی ایجاد می کند: آنها نسخه ای مقرون به صرفه تر از محبوب Sony WH-1000XM3 سونی هستند که هزینه قابل توجهی کمتر از قوطی های پرچمدار سونی دارند.

نکته جالب اینجاست که WH-CH710N با نام تجاری جدید از پلاستیک استفاده می ک

Sony WH-CH710N سونی در کنار Sony WF-XB800 True Wireless Earbuds در آوریل 2020 منتشر شد … که به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای انتشار هدفون های بدون سر و صدا در حال حاضر است که همه از خانه کار می کنند.

از لحاظ قیمت گذاری ، سونی WH-CH710N در میان رده برای یک جفت هدفون بالای گوش با قیمت 199 دلار (130 پوند ، در حدود 300 دلار AU) قرار دارد ، اما در واقع یکی از جفت ارزهای مقرون به صرفه تر بودن هدفون های بدون سر و صدا است. بازار ، به ویژه از یک شرکت بزرگ و مشهور مانند سونی که به بازار عرضه می شود.

اکنون ممکن است برخی افراد ناامید شوند که اینها Sony WH-1000XM4 نیستند – و مطمئناً کنجکاو هستند که چه موقع به آنجا می رسند. متأسفانه ، سونی هنوز اطلاعاتی در رابطه با زمان انتظار آنها از ما نداده است ، اما پول ما به تاریخ انتشار اواخر سال 2020 (اکتبر یا نوامبر) رسیده است.

بررسی هدفون سونی مدل  WH-CH710N

طرح

از نظر زیبایی شناسی ، دوست دارید چیز زیادی در مورد WH-CH710N وجود داشته باشد – آنها برای یک جفت هدفون بدون گوش نسبتاً باریک هستند و نمای بیرونی تمام مات به نظر می رسد بسیار درجه یک. با این حال ، آنها اکثرا پلاستیک هستند و بالشتک حداقل است. خوشبختانه آنها نسبتاً سبک از 223 گرم / 7.87oz هستند ، بنابراین در هنگام پوشیدن آنها فشار قابل توجهی روی سر شما وارد نمی کنند.

در گوش راست ، دکمه های کنترل اصلی خود را برای میزان صدا و پخش / مکث پیدا خواهید کرد ، به علاوه یک دکمه کنترل صدای نویز و صدای محیط را کنترل می کنید ، دو ویژگی که در یک دقیقه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد. می توانید دکمه وسط را برای پرورش دستیار خود نگه دارید ، اما شما نمی توانید فقط با گفتن “سلام سیری” یا “خوب ، Google” آن را فعال کنید زیرا در هدفون تعبیه نشده است. در گوشواره سمت چپ یک درگاه aux 3.5 میلی متری ، یک دکمه پاور / پارینگ و پورت USB Type-C وجود دارد که برای شارژ استفاده می شود.

هدفون با یک مورد سخت همراه نیست – که باعث می شود آنها برای مسافرتهای مکرر از ایده آل کمتری باشند – و همچنین آجری برای شارژ ندارند. در داخل جعبه تنها لوازم جانبی که پیدا خواهید کرد عبارتند از یک کابل USB به USB C و یک کابل کمکی.

بیشتر افراد احتمالاً هنگام روشن کردن آنها از دکمه پاور استفاده می کنند ، اما Sony WH-CH710N از NFC نیز پشتیبانی می کند – که برای دستگاه های جدیدتر اندرویدی بسیار عالی است – و هدفون از بلوتوث 5.0 با پشتیبانی از رمزگذارهای SBC و AAC استفاده می کند. .

کارایی

در حالی که ما نمی خواهیم در مورد کیفیت صدا زیاد صحبت کنیم بدون اینکه آنها را به طور صحیح از طریق تست های گوش دادن دقیق انجام دهیم ، اولین تصور ما از کیفیت صدای Sony WH-CH710N این است که به نظر می رسد پر انرژی و به راحتی گوش کند. این شما را با بیس غافل نمی کند (خوشبختانه بخشی از سری Xtra Bass سونی نیست) بنابراین انتظار دارید که روی میانه ها تمرکز زیادی کنید و از سطح بالایی رول کنید.

از نظر صدا و وضوح ، Sony WH-CH710N سونی به نظر می رسد بسیار وسط جاده باشد. آنها صدا و سیمای بسیار گسترده ای را ارائه نمی دهند ، که می گویند ، یک جفت قوطی باز پشت آنها را ارائه می دهد ، اما آنها صدا نسبتاً واضح و واضح دارند – که خوب است.

نکته منفی اینجاست که کنسل کردن سر و صدای واقعی آنها بهترین چیزی نیست که ما تاکنون شنیده ایم … یا ، اصلاً ، شنیده نشده است. این در مقایسه با دیگر هدفون های کلاس خود بسیار ضعیف است و هیچ جا در نزدیکی رهبران کلاس مانند Sony WH-1000XM3 یا Bose 700 نیست. نکته جالب در مورد آنها این است که آنها با شرایط متغیر سازگار هستند – یک دقیقه می توانند مسدود کنند. غرش کسل کننده یک چمن زن و در مرحله بعد آنها می توانند در محدوده صوتی یک 10 ساله با انرژی بالا بدون نیاز به مجدد ارزیابی مجدد تمرکز کنند. خیلی زیبا است

سرانجام ، در حالی که ما هنوز شماره های تجربی را نداریم ، سونی می گوید هدفون باید حدود 35 ساعت با یک بار شارژ با خاموش کردن سر و صدا روشن شود و در حالت آماده به کار تا 200 ساعت طول بکشد. به طرز عجیبی ، سونی می گوید که تنها 10 ساعت از اتصال به یک منبع تغذیه یک ساعت شارژ خواهند داشت اما مشخصات موجود در بسته بندی می گوید برای شارژ کامل حدود هفت ساعت به طول می انجامد … که احساس می کند کمی بیش از حد است.

بررسی هدفون سونی مدل  WH-CH710N

حکم اولیه

Sony WH-CH710N سونی دارای تمامی مؤلفه هایی است که Sony WH-1000XM3 را بسیار موفق می کند – در حالی که به نظر می رسد بسیار حرفه ای است ، قطع صدایی و کیفیت صدای خوب ارائه می دهد. متأسفانه ، هنگام آزمایش ، احساس می کنند کمی از نظر قدرت قطع صوت و کیفیت ساخت ، فاقد احساس کمبود هستند و این می تواند مانع بزرگی در موفقیت آنها باشد.

اما در حالی که ممکن است اینها مطابق با نوار فوق العاده بالا تنظیم شده توسط WH-1000XM3 نباشند ، قیمت پایین آنها ، فناوری لغو مناسب برای انطباقی ، صدای سرگرم کننده و عمر باتری طولانی می تواند به اندازه کافی باشد تا آنها را برای خریدن افرادی که نمی خواهند ارزش خرید داشته باشند. برای پایین آمدن 350 دلار در هدفون. ما بعد از گذراندن وقت بیشتر با آنها ، به شما اطلاع خواهیم داد.

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل : امنیت موبایل و پرداخت موبایل هردو در مرکزیت تجارت موبایل قرار دارند. تغییر گرایش از پرداخت حضوری به پرداخت مجازی و سیار مزایای فراوانی برای مصرف کنندگان و نیز فروشندگان به ارمغان دارد. برای مصرف کنندگان سهولت استفاده کردن و برای اپراتورهای تلفن همراه، پرداخت سیار فرصتی استثنایی برای تحکیم موقعیت خود در زنجیره ی ارزش تجارت سیار است، سازمانهای مالی پرداخت سیار بانکداری همراه را راهی برای تأمین دسترسی افزوده همراه با فرصتی برای کاهش هزینه های عملیاتی می بینند، این پژوهش با مقدمه ای کلی در مورد پرداخت سیار آغاز می شود و مروری بر زنجیره ی ارزش پرداخت سیار، چرخه ی زندگی و ویژگی ها انجام می شود. در بخش دوم ما روشهای پرداخت سیار در حال رقابت را که در بازارهای جهانی یافت می شوند بررسی می کنیم، در بخش سوم انواع مختلف کلاهبرداری های موبایل را در محیط تجارت موبایل و روش پیشنهادی استفاده از سیستم بیومتریک در پیشگیری از این کلاهبرداری ها را ارائه می کنیم

تجارت سیار ( m – commerce ) به طور روز افزونی در حال رشد است، می توان تجارت جهانی را اینگونه تعریف کرد: هرگونه تبادل اطلاعاتی با معامله ی فروشندگانی که با استفاده از تلفن همراه و شبکه های سیار مانند شبکه ی بی سیم یا تبدیل شده انجام می گیرد که منجر به انتقال ارزش واقعی یا ادراک شده در مقابل اطلاعات، خدمات با کالاها می شود ( MobileInfo . com ). تجارت سیار شامل پرداخت سیار است که به عنوان فرایند تبادل ارزش مالی توسط دوطرف با استفاده از یک دستگاه سیار برای دریافت کالا یا خدمات تعریف می گردد. دستگاه سیار یا سیار یک ابزار ارتباطی بی سیم است مانند تلفن همراه، PDAها، تبلتهای بی سیم، و رایانه های سیاره

به دلیل استفاده ی روز افزون از تلفنهای همراه، طرح های پرداختی مختلفی به وجود آمده اند که خرید کالا و خدمات را از طریق تلفن همراه ممکن می سازند. در ادامه بررسی کلی از زنجیره ی ارزش پرداخت سیار، چرخه ی زندگی پرداخت سیار، و ویژگی های پرداخت سیار آمده است، همچنین مسائل عملیاتی که برای میزان پذیرش یک سیتم پرداخت مهم و ضروری هستند تحلیل می شوند. مسائل یا ویژگی های عملیاتی به شناسایی واضح تر روشهای پرداخت کمک می کنند

۲، زنجیره ی ارزش پرداخت موبایل عوامل مختلفی می توانند در فرایند پرداخت سیار تاثیر گذار باشند برای مثال یک مصرف کننده وجود دارد که صاحب یک دستگاه سیار است و تمایل دارد خدمت یا کالایی را بخرد، او خرید سیار را آغاز می کند، مشخصات خود را به فراهم کننده ی

خدمت می دهد، و اجازه می پرداخت را می دهد. فراهم کننده یا فروشنده محصول را به او می فروشد، در زمینه می پرداخت سیار، محتوا می تواند از اخبار گرفته تا خدمات راهنما، خدمات خرید و بلیط دهی، خدمات سرگرمی و خدمات مالی باشد. فراهم کننده یا فروشنده تقاضای خرید را به تأمین کننده ی خدمت ارائه می کند، درخواست اجازه را به مشتری می رساند و مسئول تحویل محتوا است

در نهایت اوپراتورهای تلفن همراه نیز وجود دارند که نگرانی آنها بیشتر مربوط به مسائل استاندارد سازی و قابلیت تبادل اطلاعات است. آنها ممکن است روند پرداخت را خودشان انجام دهند و خدمات پرداخت را برای مشتریان و فروشندگان آماده سازند. چیزی که باید مدنظر قرار گیرد این است که چه کسی داده های مشتری را دریافت می کند. ممکن است مشتریان به ندرت تمایل به افشای اطلاعات داشته باشند در حالیکه ممکن است همین اطلاعات برای فروشنده یا فراهم کننده ی محتوا بسیار مهم باشند. روشهای پرداخت نه تنها باید تضمین کنند که هیچکدام از طرفین هیچ اطلاعاتی را دریافت نمی کنند برای مثال چه زمانی از یک پرداخت پیش پرداختی برای خرید کالا استفاده می کند بلکه باید مستلزم افشای اطلاعات هر کدام از طرفین باشند.

٣. چرخه ی زندگی پرداخت موبایل

فرایند پرداخت بسیار بسیار شبیه به پرداخت کارتی است، تنها تفاوت این است که انتقال جزییات پرداخت شامل یک فراهم کننده ی بی سیم است. پروتوکل جستجوگر WAP / HTML بنیان ممکن است مورد استفاده قرار گیرد یا جزییات پرداخت ممکن است با استفاده از تکنولوژی هایی مانند بلوتوث و فروسرخ انتقال یابد،

چرخه ی زندگی پرداخت سیار که در شکل ۱ نشان داده شده است شامل چند مرحله است:

ثبت: مشتری حسابی را با فراهم کننده می پرداخت از طریق یک روش پرداختی خاص باز می کند معامله: چهار مرحله در معامله ی پرداخت سیار شناخته شده اند.

 مشتری تمایل به خرید یک محتوا را با استفاده از یک دکمه از تلفن همراه خود و یا با ارسال پیامک اعلام می کند. » فراهم کننده ی محتوا درخواست را به سوی فراهم کننده ی خدمت هدایت می کند. و سپس فراهم کننده ی خدمت از طرف سوم مورد اعتماد درخواست اجازه و تایید می کند. / فراهم کننده ی خدمت پرداخت فراهم کننده ی محتوا را از وضعیت تایید مطلع می کند. اگر مشتری مورد تایید قرار گیرد فراهم کننده ی خدمت محتوای خریداری شده را تحویل می دهد.

  • واریز پرداخت؛ واریز پرداخت می تواند به روش زمان واقعی، پیش پرداخت و پرداخت پسین انجام

شود.

مدیریت پرداخت های موبایل و استفاده از سیستم بیومتریک برای جلوگیری از کلاهبرداری در تجارت موبایل

. مسائل عملیاتی در پرداخت موبایل

طرحهای پرداخت را می توان به دو دسته ی حسابی و ژتونی طبقه بندی کرد. در طرح حسابی مشتریان صورتحساب خود را با حساب خود پرداخت می کنند. این طرح برای معاملات ارزش کم مناسب نیست. در روش ژتونی، یک نشانه ابزار پرداخت است که نمایانگر ارزش پولی است و مستلزم حمایت فراهم کننده ی خدمت است، مشتریان باید پول واقعی را به ژتون تبدیل کنند. سه روش مختلف برای ارسال صورتحساب وجود دارد. یکی زمان واقعی که در آن گردش الکترونیکی در طول معامله تبادل می گردد. واریز پرداخت تیز می تواند یک نوع پیش پرداخت باشد که در آن مشتریان برای داشتن یک معامله ی موفق هزینه را از پیش پرداخت می کنند. روش دیگ

 روش پرداخت پسین است که در آن مشتریان پس از تحویل گرفتن کالا یا خدمات پول پرداخت می کنند.

مشتریان تنها زمانی از یک روش پرداخت جدید استفاده می کنند که به آنها امکان پراخت به یک شیوه ی آشنا داده شود. روشهای مختلف واریز پرداخت از سوی فراهم کننده نقشی حیاتی بازی می کنند. بر اساس روشهای مختلف واریز پرداخت، روش های پرداخت نیز می توانند به روشهای هوشمند و روشهای پیش پرداخت وجه نقد الکترونیکی با روش های کیف پول الکترونیکی، بدهکاری مستقیم و روش روند آفلاین از طریق روش صورت حساب تلفن همراه تقسیم بندی شوند. در پرداخت با استفاده از کارت هوشمند یا راه حل کارت اعتباری مشتریان یک کارت هوشمند یا کارت اعتباری که ارزش پولی در آن ذخیره شده است خریداری می کنند و سپس برای کالاها یا خدماتی که خریده اند پرداخت خود را انجام می دهند. همچنین مشتریان می توانند یک کیف دیجیتال با سکه های الکترونیکی بر پایه ی اعتباری یا همان پیش پرداخت بارگذاری کنند.

کارتهای هوشمند می توانند برای همه ی سه نوع روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند، برای مثال اعتبار، بدهی (بدهی) و مقدار ذخیره شده و نیز تایید، اجازه، و پردازش تراکنش مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین یک کارت هوشمند ذخیره و انتقال اطلاعات شخصی مانند ارزش کالاها و هویت را ممکن می سازد، کارتهای حافظه یکی از انواع کارتهای اعتباری هستند که معادل پول نقد الکترونیکی را به فهرست الکترونیکی فروشنده انتقال می دهد، اما کارتهای پردازشگر می توانند به عنوان بدهی کارت، کارت اعتباری یا کارت ارزش ذخیره شده مورد استفاده قرار گیرند. یکی از عیوب بزرگ آن هزینه های بالا همراه با جایگزینی زیرساخت موجود است. بعلاوه این مدل فاقد عملیات پذیری فنی در میان سایر ساختارهای هوشمند است

پذیرش توالی های بسیار در فرایند پرداخت همچنین عاملی کلیدی برای موفقیت پرداخت سیار است که می تواند پرداخت به ازای هر دیدن باشد که در آن مشتری برای هر بار دیدن پول یا سودی برای محتوای موردنظر خود پرداخت می کند. برای مثال دانلود MP3 ویدیو یا زنگ سیار؛ با پرداخت به ازای هر واحد که در آن مصرف کنندگان به ازای هربار تکمیل موفق هر واحد با فراهم کننده ی محتوا پول پرداخت می کنند. مصرف کننده هربار تعداد واحدهای مشخصی را مصرف خواهد کرد که در نهایت صورت آن برای مشتری ارسال خواهد شد. موفقیت یک روش پرداخت همچنین بستگی به این دارد که پرداختها برای طیف وسیعی از کالاها و خدمات باشد یا نه، پرداخت می تواند یک پرداخت خرد باشد. در یک سیستم پرداخت خرد تعدادی از تراکنش ها بین هر پرداخت کننده و فروشنده در مقایسه با هرکدام از تراکنش ها بیشتر است. در نتیجه هزینه ی پردازش تراکنش برای هر سیستم افزایش می یابد. طرح ثبت نام در این نوع از شرایط این است که بخشی از پرداخت در ازای نوع خدمت خریداری شده در دوره ی زمانی مشخصی است. سیستمهای سنتی حساب بنیان برای این نوع از تراکنش ها مناسب نیستند و بنابراین نیاز به پردازشگر پرداخت طرف سوم به وجود می آید که تراکنش هایی را که می توانند بعد تسویه شوند ذخیره می کند.

۵. سیستمها و روشهای پرداخت موبایل در این بخش روشهای کنونی پرداخت سیار نمایش داده می شود و از دیدگاه کاربران از نظر امنیت، هزینه و سهولت دسترسی مقایسه می شوند.

روش های سیار جدید بر اساس روش های تسویه ی پرداخت که پیش پرداخت (با کراتهای هوشمند و یا کیف پول الکترونیکی) یا پرداخت فوری (با کاهش مستقیم از حساب با پرداخت آفلاین) یا پرداخت پسین (کارت اعتباری یا قبض سیار) هستند. این سه روش تسویه ی پرداخت ممکن است از نظر نیازهای خود، فرایند پرداخت و فناوری های مورد استفاده متفاوت باشند، تنها نیاز نوع پیش پرداختی یک پین کد برای تایید تراکنش و یک ارزش کارت هوشمند با یک کارت ارزش ذخیره شده برای پرداخت ها است. دامنه ی نیازهای فناوری بین یک تلفن همراه به یک کارت هوشمند با یک سیار دومکانی و یک کارتخوان هوشمند است، روند پرداخت با انتخاب کالا یا خدمت توسط مشتری و روش پرداخت آغاز می شود. سپس مشتریان تراکنش را با استفاده از پین کد تایید می کنند و پس از آن مقدار پرداخت از کارت ارزش ذخیره شده کم می شود.

روشهای پرداخت بر اساس پرداخت مستقیم از حسابهای اعتباری یا بانکی مستلزم موافقت بین مشتری و فراهم کننده ی خدمت است که تایید می کند فراهم کننده اطلاعات مشتری را برای فروشنده افشا کند و هزینه را از مشتری دریافت کند. مشتریان باید اطلاعات کارت اعتباری با شماره حساب بانکی خود را برای فراهم کننده ی خدمت افشا کنند. همچنین تراکنش مستلزم یک پین کد یا یک رمز عبور است، روشهای بر پایه ی پرداخت هزینه از طریق قبض سیار مستلزم توافق بین مشتری و تأمین کننده ی پرداخت برای افزایش میزان قبض سیار است. برخی از روشهای متداول در پرداخت های سیار شامل

m – Pay m – PayBill iPIN Paybox و Jalda می باشد که بررسی و تحلیل آن خارج از بحث اصلی پژوهش جاری است. یک تحلیل کلی در مورد روش های پرداخت براساس نیاز مشتری بر اساس هزینه، امنیت و سهولت دسترسی نیز فراهم شده است