shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

آشنایی با دوربین فول فریم A۷C شرکت سونی

آشنایی با دوربین فول فریم A۷C شرکت سونی

آیا سونی این فول فریم بی نقص را برای مبتدی‌ها آماده کرده است؟ آشنایی با دوربین فول فریم A۷C شرکت سونی

طبق تازه‌ترین شایعات منتشر شده، دوربین A۷C شرکت سونی جدیدترین دوربین آلفای فول فریم این شرکت است و اگر این طور باشد، این محصول می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دوربین‌های سونی برای کاربرانی باشد که به عنوان سرگرمی عکاسی و فیلمبرداری می‌کنند.

اخیراً شاهد عرضه دوربین‌های فول فریم خیلی خوبی مثل Sony A۷S III، Canon EOS R۵ و Canon EOS R۶ بودیم اما قیمت این مدل‌های پیشرفته بسیار بالاست و حالا اگر این شایعات صحت داشته باشند، سونی قصد دارد با ارائه این دوربین جدید مزایای دوربین‌های فول فریم را در اختیار کاربرانش قرار دهد بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه هنگفتی برای آن داشته باشند.

در حال حاضر سونی دوربین‌های بدون آینه APS-C خیلی خوبی مثل Sony A۶۴۰۰ دارد اما هنوز هم Sony A۷ III مقرون به صرفه‌ترین مدل فول فریم محسوب می‌شود بنابراین جای خالی دوربینی مثل A۷C در این بین به خوبی حس می‌شد (گزارشات قبلی حاکی از این بود که احتمالاً این دوربین A۵ یا A۶ نام دارد).

طبق این شایعات می‌توان انتظار داشت که A۷C سونی مثل Sony ZV-۱ برای یوتیوبرها و سایر کاربرانی که ویدیو ضبط می‌کنند تبلیغ شود.

قیمت و تاریخ عرضه A۷C سونی

هنوز کاملاً مشخص نیست که A۷C چه موقع روانه بازار می‌شود اما سایت Sony Alpha Rumors اطمینان دارد که این دوربین در اواسط سپتامبر رونمایی می‌شود.

ابتدای سال، سونی یک دوربین جدید را در تایوان ثبت کرد، فرایندی که معمولاً حاکی از عرضه یک محصول جدید در آینده نزدیک است. این مدل یک باتری NP-FZ۱۰۰ و یک اسلات کارت حافظه داشت که هر دوی این ویژگی‌ها معمولاً مربوط به دوربین‌های فول فریم سطح مبتدی هستند.

از نظر قیمت هم شایعات مختلفی منتشر شده است. Sony Alpha Rumors بر این باور است که قیمت این گوشی از ۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود و آن را یک دوربین سطح مبتدی اما کاملاً جدی می‌نامد.

گرچه این دوربین فوق العاده ارزان نیست اما به عنوان یک دوربین فول فریم قیمت مناسبی دارد هر چند گران‌تر از دوربین Canon EOS RP است که در حال حاضر از نظر ارزش بهترین دوربین فول فریمی است که می‌توانید بخرید. البته اگر شایعات مطرح شده درباره طراحی و مشخصات این دوربین صحت داشته باشند، کم بودن قیمت آن بی دلیل نیست.

طراحی

یکی از جالب توجه‌ترین شایعات مطرح شده درباره دوربین A۷C سونی این است که سونی برای دوربین فول فریم خودش از یک طراحی جدید استفاده کرده و احتمالاً این دوربین شروعی از یک لاین جدید است (و به همین دلیل حرف C در نام آن مشاهده می‌شود).

در حال حاضر مدل‌های فول فریم سونی به لاین Sony A۹ (حرفه‌ای و اسپورت) و Sony A۷ (که هم برای حرفه‌ای‌ها و هم افرادی که برای سرگرمی عکاسی می‌کنند ساخته شده) تقسیم می‌شود. بنابراین سونی A۷C یک دوربین مبتدی جدید از سری دوربین‌های فول فریم آلفا محسوب می‌شود.

شایعات فعلی حاکی از این موضوع هستند که در این دوربین هم از طراحی بدنه مشابه A۶۶۰۰ به همراه یک حسگر فول فریم استفاده شده است. سایر مشخصات ذکر شده برای این دوربین صفحه نمایش پشت خاص آن است که برای وی‌لاگرها بسیار مناسب است و حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی مثل A۷ III.

همچنین گفته شده که دوربین یک اسلات کارت حافظه SD، سیستم شارژ با USB-C، فیش هدفون و میکروفون و وای‌فای آنبورد دارد.

قبلاً هم گفته شده بود که این دوربین فاقد نمایاب است (کمی شبیه Sigma fp که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید) اما طبق اطلاعات جدید می‌توان گفت A۷C یک نمایاب پاپ آپ شبیه آنچه در سری RX۱۰۰ قرار دارد، خواهد داشت.

سونی A7C: همه آنچه تاکنون در مورد دوربین فول فریم شایعه می دانیم

در رابطه با شایعه نبود نمایاب در این دوربین نمی‌توان مطمئن بود چون قبل از معرفی Nikon Z۵ هم این شایعات شنیده می‌شود اما در نهایت مشخص شد که این دوربین یک طراحی مجهز به EVF سنتی دارد. البته باز هم علیرغم اینکه هنوز تصاویری از این دوربین به دست نیامده، می‌توان انتظار داشت که A۷C فاقد EVF باشد. به تازگی سونی برای Sony ZV-۱  (تصویر زیر) هم از همین رویکرد استفاده کرد که یک دوربین فشرده مخصوص وی‌لاگینگ و فاقد EVF موجود در لاین RX۱۰۰ بود تا استفاده از آن برای یوتیوبرها مقرون به صرفه‌تر باشد.

سونی A7C: همه آنچه تاکنون در مورد دوربین فول فریم شایعه می دانیم

مشخصات و امکانات

اگر مشخص شود که A۷C سونی همان دوربینی است که اخیراً در تایوان ثبت شد، پس یکسری سرنخ درباره مشخصات احتمالی آن خواهیم داشت.

این گواهی ثبت برای باتری Sony NP-FZ۱۰۰ بود (که در بیشتر دوربین‌های سری A۷ سونی بعلاوه Sony A۶۶۰۰ موجود است). این یکی از سرنخ‌های اصلی است که نشان می‌دهد این دوربین فول فریم است.

برای این دوربین یک اسلات کارت حافظه هم ثبت شده بود که نشان دهنده مبتدی بودن آن است و همچنین دارای قابلیت اتصال بلوتوث و وای فای، فیش هدفون و میکروفون داخلی و امکان اتصال به USB-C نیز هست.

سونی A7C: همه آنچه تاکنون در مورد دوربین فول فریم شایعه می دانیم

به غیر از این موارد، سایر اطلاعاتی که داریم از سایت Sony Alpha Rumors به دست آمده اند. به گفته این سایت منابع قابل اطمینان تایید کرده اند که A۷C سونی یک دوربین فول فریم جدید E-mount و یک مدل سطح مبتدی است.

یکی از سوالات کلیدی درباره A۷C، بخصوص اگر با تمرکز بر تولید ویدیو طراحی شده باشد، این است که آیا این دوربین مجهز به سیستم تثبیت کننده تصویر در بدنه (IBIS) خواهد بود یا خیر. این قابلیت برای هموار کردن لرزش دست حین فیلمبرداری بسیار مفید است.

اگر قیمت ۲ هزار دلاری اعلام شده صحت داشته باشد، نمی‌توان گفت که این دوربین با این قیمت مجهز به IBIS هست یا خیر. Sony A۶۶۰۰ که یک دوربین APS-C است و مجهز به سیستم تثبیت تصویر مبتنی بر حسگر نیست هنگام رونمایی ۱۴۰۰ دلار قیمت داشت اما عرضه یک حسگر فول فریم با این قیمت و با توجه به سایر مشخصات، می‌تواند حاکی از حذف یا کم شدن بعضی از امکانات آن باشد. این احتمال وجود دارد که دوربین به جای این سیستم دارای سیستم تثبیت الکترونیکی Active باشد که همزمان با دنبال کردن حرکات در فریم، یک کراپ کوچک هم به تصویر اعمال می‌کند.

در هر صورت برای اطلاع از سایر مشخصات از جمله قابلیت عکاسی متوالی (burst shooting) و کدک‌ها، باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی یا درز اطلاعات بیشتر درباره این دوربین بمانیم و به محض کسب اطلاعات جدید این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد