shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

تکنولوژی هوشمند چگونه به ما کمک می‌کند تا زندگی سالمتری داشته باشیم؟

همانطور که همیشه گفته می‌شود، دانش قدرت است. شما هم برای اینکه بتوانید تغییرات مثبتی در زندگی خودتان ایجاد کنید که منجر به یک سبک زندگی سالم تر شود، باید دانش و اطلاعاتتان را درباره خودتان افزایش دهید. تکنولوژی به ما کمک کرده تا بتوانیم تصمیمات آگاهانه تری بگیریم.

تکنولوژی هوشمند چگونه به ما کمک می‌کند تا زندگی سالمتری داشته باشیم؟

حالا داده‌های زیادی گردآوری می‌شوند که می‌توانند به ما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خودمان کمک کنند. با استفاده از تکنولوژی‌های تحلیل داده، می‌توانیم تشخیص دهیم که تغذیه ما چه تاثیری بر طول عمرمان خواهد داشت، محیط اطراف چه تاثیری بر سلامت ما خواهد داشت و برای تقویت سیستم ایمنی خودمان چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که تکنولوژی‌های هوشمند چطور به ما کمک می‌کنند تا یک زندگی سالم تر داشته باشیم.

علم داده

می توانیم تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های غیرمسری را کاهش دهیم. برای دستیابی به این هدف می‌توانیم از قدرت داده‌ها بهره بگیریم.
تحلیل داده‌ها به ما کمک می‌کند تا به جای درمان بیشتر متمرکز بر پشگیری شویم. با ایجاد حجم کافی از این داده‌ها، دولت‌ها می‌توانند سیاست‌هایی را تدوین کنند که به پیشگیری از شیوع چنین بیماری‌هایی کمک می‌کنند.

اپلیکیشن‌های حوزه سلامت

برای تغییر تمرکز از اقدامات درمانی به سمت اقدامات پیشگیرانه، افراد باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. اغلب مواقع اشخاص از مزایای این رویکرد اطلاع دارند اما برای اجرای روتین‌های روزانه که با هدف دستیابی به سلامت طراحی شده‌اند، دچار مشکل هستند.
تکنولوژی‌های هوشمند می‌توانند برای تغییر روتین روزانه به شما کمک کنند. بیشتر از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن سلامت در بازار وجود دارد که می‌توانید آنها را بر روی گوشی نصب کنید تا شما را راهنمایی کنند.
برای مثال، می‌توانید یک اپلیکیشن موبایلی دریافت کنید که به ارزیابی فعالیت‌های فیزیکی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را دانلود کنید که توصیه‌هایی برای زندگی سالم تر در اختیار شما قرار می‌دهند.

تکنولوژی‌های پوشیدنی

تکنولوژی‌های پوشیدنی می‌توانند به بهبود وضعیت سیستم مراقبت بهداشتی هم کمک کنند. این تکنولوژی همین حالا هم در ترکیب با تکنولوژی‌های تحلیل داده منجر به ایجاد تغییر در زندگی ما شده است.
با وجود دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی مثل ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و غیره، می‌توانیم وضعیت سلامت خودمان را بهتر رهگیری کنیم. این تجهیزات به شما یادآوری می‌کنند تا تحرک بیشتری داشته باشید.
گجت‌های پوشیدنی مثل آینه ای برای سبک زندگی ما عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که ایجاد تغییرات رفتاری مثبت آسان تر شود.

خانه‌های هوشمند

با ظهور تکنولوژی وایرلس، خانه‌های هوشمند هم به سرعت تبدیل به یک واقعیت می‌شوند. علم و دانش شواهدی فراهم کرده که نشان می‌دهند فضای بیشتر ساختمان‌ها و منازل ناسالم هستند.
از جمله این شرایط ناسالم می‌توان به نورپردازی یا کیفیت نامطلوب هوا اشاره کرد. با وجود تکنولوژی‌های خانه هوشمند می‌توانید همه متغیرهای لازم را با دقت هر چه بیشتر ارزیابی کنید.
ابتکار در تکنولوژی‌های خانه هوشمند به ما کمک می‌کند تا این مشکلات را حل کرده و خانه‌هایی بسازیم که سالم تر و پایاتر هستند.

پزشکی دقیق

در علم پزشکی دقیق برای ارائه خدمات درمانی متناسب با شرایط اشخاص از DNA آنها استفاده می‌شود. با کمک این علم می‌توان بیماری‌هایی را درمان کرد که پیش از این کنترل و مدیریت آنها سخت و پرهزینه بود. سرطان، اختلالات عصبی و بیماری‌های ژنتیکی نادر از جمله این بیماری‌ها هستند.
در علم پزشکی دقیق می‌توان با استفاده از متغیرهایی مثل ژنتیک و سایر عوامل شخصی بیماری‌های مختلف را مداوا کرد. این تکنولوژی به بهبود فرایندهای درمان و سالم زندگی کردن افراد کمک زیادی می‌کند و می‌تواند به اشخاصی که دچار بیماری‌هایی مثل دیابت و سرطان هستند کمک کند تا وضعیت سلامتشان را بهتر تحت کنترل بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد