shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020 : پیکسل بادز جدید گوگل با “ایرپاد مخصوص اندروید” که انتظار آن را داشتیم، تفاوت دارد

نظر اولیه

پیکسل بادز کاملاً وایرلس جدید شرکت گوگل یک آپگرید مهم نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. دستیار همیشه فعال گوگل عملکرد خیلی خوبی دارد اما عدم وجود قابلیت حذف نویز در محصولی با این قیمت کمی ناامید کننده است و صدای آن نسبت به سایر محصولاتی که تا به امروز تست کردیم چندان چشمگیر نیست.

مزایا

  • دستیار گوگل همیشه فعال
  • ترجمه زنده زبان
  • پخش/توقف خودکار
  • تناسب خوب و طراحی چشم نواز

معایب

  • صدای خسته کننده و نامطلوب
  • کم بودن واکنش باس
  • بدون کاهش نویز
  • متوسط بودن ماندگاری شارژ باتری

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

 

شاید پیکسل بادز جدید گوگل در ابتدا تقلیدی از محصولات اپل و سامسونگ به نظر برسد اما ویژگی خاص آن “همیشه فعال” بودن دستیار گوکل است.

شاید این قابلیت چندان چشمگیر به نظر نرسد اما تا امروز دستگاه‌های اندروید دارای راهکار جامعی شبیه ایرپاد اپل نبودند. البته یکسری ایردپاد کاملاً وایرلس مثل Sony WF-1000XM3 وجود داشتند که کاربران از آنها استفاده می‌کردند اما هنوز کامل نیستند و قابلیت همگام سازی جامع با دستگاه‌های اندروید را ندارند. این شرایط برای پیکسل بادز گوگل کاملاً متفاوت است.

اول اینکه این ایرباد در لحظه‌ای که قاب را نزدیک گوشی پیکسل باز کنید با آن همگام سازی می‌شود، درست به همان صورت که ایرپاد با دستگاه‌های iOS جفت می‌شود. دوم اینکه اگر دستیار گوگل را فعال کرده باشید، می‌توانید با گفتن کلمات بیدارباش مخصوص، با آن صحبت کنید – که باز هم این قابلیت شباهت زیادی به ایرپاد دارد.

اما یکی از امکانات خاص ایرباد گوگل ترجمه زنده زبان در صورت داشتن کانکشن اینترنت است که برای کاربرانی که فقط به یک زبان مسلط هستند بسیار مفید خواهد بود.

هر چند قابلیت سازگاری پیکسل بادز با دستگاه‌های اندروید خیلی خوب به نظر می‌رسد اما هیچ نوع مکانیزم حذف نویز فعالی ندارد و باتری آن حدود 3 ساعت ماندگاری شارژ دارد و نسبت به سایر ایربادهای مشابه سونی و سامسونگ قیمت بیشتری دارد.

نکته بدتر اینکه طی چند ساعتی که از این ایربادها استفاده کردیم، به نظر ما یکی از ضعیف ترین کیفیت‌های صدا بین ایربادهایی که در سال 2020 تست کردیم را داشتند؛ هرچند برای اعلام حکم نهایی باید بیشتر از آن استفاده کنیم.

در مجموع می‌توان پیکسل بادز گوگل را ترکیبی از ویژگی‌های مثبت و منفی دانست و گرچه بهترین ایردباد وایرلس موجود در بازار محسوب نمی‌شوند، اما نسبت به پیکسل بادز 2017 گوگل آپگرید خیلی خوبی هستند و برای همراهی با گوگل پیکسل 3، پیکسل 3a و گوگل پیکسل 4 بسیار مناسب خواهند بود.

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

قیمت و تاریخ عرضه

پیکسل بادز گوگل دوشنبه 27 آوریل 2020 معرفی و در چهار رنگ نارنجی، سفید، نعنایی و مشکی عرضه می‌شود.

قیمت پیکسل بادز گوگل 179 دلار ذکر شده که البته باید همچنان منتظر قیمت گذاری جهانی آن بمانیم. این یعنی حداقل در امریکا پیکسل بادز گوکل در مقایسه با ایرپاد اپل که قاب شارژ استاندارد دارد، گران قیمت تر است. ولی نسبت به ایرپادهای قابل مقایسه تر با قاب شارژ وایرلس اپل 20 دلار ارزان تر است.

اما این قیمت 179 دلاری نسبت به سایر ایربادهای کاملاً وایرلس چندان مناسب نیست.

با 50 دلار کمتر می‌توانید گلکسی بادز پلاس سامسونگ را بخرید که ماندگاری شارژ باتری آنبورد آن 12 ساعت و قاب شارژ آن هم 12 ساعت شارژ دارد یا Sony WF-XB700 که باس فوق العاده‌ای دارد. اگر مایل به پرداخت 50 دلار بیشتر باشید، می‌توانید WF-1000XM3 سونی را تهیه کنید که قابلیت حذف نویز فعال را دارد و امکانات بسیار خوبی برای افرادی که دائماً در حال سفر و جابجایی هستند دارد.

طراحی

برجسته ترین قابلیت پیکسل بادز گوکل – و نکته‌ای که باعث متمایز شدن آن نسبت به پیکسل بادز اصلی می‌شود– وایرلس بودن کامل آن است. در این محصول هیچ سیمی وجود ندارد و به این ترتیب آزادی عمل کاملی برای شما فراهم می‌شود. به همین علت قاب شارژ نیز دوباره طراحی شده و حالا بهتر در دست و در جیب شما جای می‌گیرد. در پوش این قاب تخم مرغ شکل جدید به راحتی باز و بسته می‌شود و کل قاب هم فقط یک پورت USB از نوع Type-C برای شارژ دارد.

داخل جعبه چند مجموعه سری مختلف و سیم شارژ بلند قرار دارد که ممکن است برای قرار گرفتن بهتر آن داخل گوش به این سری‌ها نیاز داشته باشید چون این ایربادها جزء کوچکترین ایربادهای موجود محسوب می‌شوند و فقط با کمک یک برآمدگی کوچک که داخل گوش بیرونی قرار می‌گیرد، روی گوش محکم می‌شوند. در مجموع تجربه ما از نظر قرار گرفتن این ایرباد داخل گوش مثبت بود.

تنها قابلیتی که کمبود آن از نظر طراحی حس می‌شود، امکان حذف نویز فعال است. بعضی هدفون‌هایی که حدود 200 دلار قیمت دارند مجهز به این قابلیت هستند و فقط در پیکسل بادز گوگل چنین قابلیتی مشاهده نمی‌شود. در واقع به دلیل طراحی خاص این ایربادها حتی حذف نویز به صورت غیرفعال هم چندان مشاهده نمی‌شود.

اما برای جبران کمبود مهارت کاهش نویز، پیکسل بادز گوگل قادر است بر اساس میزان نویزنی که میکروفون‌ها دریافت می‌کنند، به صورت خودکار حجم صدا را تغییر دهند – که البته نمی‌توان آن را شبیه حذف نویز دانست – و هر زمان آن را از گوش بردارید،پخش را به صورت خودکار متوقف می‌کنند.

کارایی

همانطور که اشاره شد بدون شنیدن صدای این ایربادها برای مدتی طولانی نمی‌توان بخوبی درباره آنها قضاوت کرد اما در مجموع می‌توان گفت که این کمبود کاملاً حس می‌شود. در حالت عدم پخش موزیک ممکن است یک صدای هیس مانند بشنوید و برخی آهنگ‌ها هم باس ضعیفی دارند.

موزیک‌های رپ و EDM به دلیل ضعف باس کیفیت مطلوب را ندارند و هر چند این حالت بهتر از این است که صدای موزیک بد باشد اما باز هم یک مشکل جدی تلقی می‌شود.

در عوض چیزی که متوجه آن خواهید شد این است که تمرکز اصلی این بادهای گوگل بر صداهای زیر و متوسط است. در این محصول گوگل آهنگ‌های راک مثل Best از گروه Awolnation بسیار پرانرژی به نظر می‌رسند و صدای چپ و راست به خوبی تفکیک می‌شود اما صدای خود موزیک به صورتی که باید باشد نیست.

کیفیت صدای ویدیو هم به نوعی حالت متوسط دارد. در شنیدن صدای ویدیوهای یوتیوب مشکلی حس نشد اما در فیلم‌های شدیداً اکشن نت فلیکس ممکن است نیمه پایین ترک صوتی را از دست بدهید.

همچنین هنگام استفاده از این ایربادها در تماس با پیامرسان فیسبوک هم دچار مشکل شدیم چون به ازای هر کلمه صدای نامطلوبی از میکروفون شنیده می‌شد که باید دوباره آن را داخل گوش تنظیم می‌کردیم. باز هم همانطور که اشاره شد ممکن است اینها مشکلات یک باره‌ای باشند که با بروزرسانی میان افزار یا بهبود کیفیت کانکشن قابل اصلاح باشند اما هنوز مطمئن نیستیم که عملکرد آنها نسبت به سایر رقبای قوی در حوزه صدا به چه صورت است.

یکی از بخش‌های پیکسل بادز که کمابیش به صورت تبلیغ شده کار می‌کند، ماندگاری شارژ است. گوگل ماندگاری شارژ این ایرباد را 3 ساعت در هر شارژ و در صورت قرار گرفتن داخل قاب بین شارژها 24 ساعت بیشتر ذکر کرده است.

طول عمر باتری داخلی این بادها نسبت به سایر محصولات مشابهتا حدودی کمتر است – استفاده از آن در یک پرواز طولانی کار پیچیده‌ای خواهد بود. اما طول عمر باتری داخل قاب نسبت به محصولات مشابه سونی، سامسونگ و اپل قابل مقایسه است و می‌توان آنها را به صورت وایرلس و با یک ضربه آرام شارژ کرد.

نکته آخر این که پیکسل بادز دارای رتبه ضدآب خیلی خوب IPX4 است که باعث می‌شود قدرت مقاومت در برابر تعریق حین ورزش در باشگاه و یا چند دقیقه استفاده زیر باران را داشته باشد هر چند برای استفاده در استخر مناسب نیست و باید با دقت با آن برخورد شود.

بررسی اجمالی گوگل پیکسل بادز 2020

رای اولیه

جای شک نیست که در پیکسل بادز اصلی پیشرفت قابل توجهی متوجه می‌شود. خود مجموعه امکانات به تنهایی پیشرفت خیلی خوبی داشته و گوگل نسبت به آنچه که کاربران از نظر طراحی شیک و راحتی استفاده انتظار دارند، توجه داشته است.

نکاتی که هنوز جای پیشرفت دارند، کیفیت صدا و همچنین استفاده از تکنولوژی حذف نویز فعال است چون از محصولی با قیمت 179 دلار انتظار نمی‌رود که این قابلیت‌ها را نداشته باشد. در حال حاضر ایربادهای مختلفی در بازار هستند که صدای بهتر و قیمت کمتر یا قیمت بیشتر و امکانات بیشتری دارند که همگی مانع دستیابی پیکسل بادز به محبوبیت گسترده می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد