shadkala

فروشگاه اینترنتی

shadkala

فروشگاه اینترنتی

بررسی اجمالی Sennheiser Momentum True Wireless


 

بررسی اجمالی Sennheiser Momentum True Wireless

به سختی می‌توان سری محصولات Sennheiser Momentumرا به کسی توصیه نکرد. این سری که شامل انواع مدل‌های رو گوشی و داخل گوشی است متشکل از مجموعه‌ای کامل برای تمام سلیقه‌ها است. اما اولین ایربادهای کاملاً وایرلس این کمپانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

هر چند انتظار می‌رود که برای قابلیت‌های هدفون‌های داخل گوشی که ابعاد کوچکتری دارند، محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما ظاهراً برای تولید ایربادهای Sennheiser Momentum True Wireless سعی شده این محدودیت‌های فیزیکی مانع ارائه تمام ویژگی‌های خاص محصولات این کمپانی نشود.

وقتی برای اولین بار این ایرفون را استفاده کنید قطعاً تحت تاثیر کیفیت صدا و مهارت به کار رفته برای ساخت این ایربادهای کوچک و فشرده قرار می‌گیرید. اما این ایربادهای 299 دلاری قیمت بالایی هم دارند و از زمان عرضه از محصولاتی مثل WF-1000XM3 سونی پیشی گرفته اند.

 

با ما همراه باشید تا بررسی کاملی از ویژگی‌ها و امکانات ایرفون Sennheiser Momentum True Wireless داشته باشیم.

نقاط قوت

  • صدایی قوی با طیف کامل
  • طراحی شیک
  • قاب ایرباد امکان دو بار شارژ کامل را دارد

نقاط ضعف

  • کنترل صدای فوق العاده
  • بهتر بود کمی راحت تر باشد

 

[بروزرسانی:Sennheiserیک مدل جدید از ایربادهای کاملاً وایرلس خود تولید و عرضه کرده است؛  Sennhesier Momentum True Wireless 2 دارای قابلیت حذف نویز، باتری بهتر و صدای فوق العاده است که با محصولاتی همچون AirPods Pro وSony WF-1000XM3 قابل رقابت است. می‌توانید بررسی کامل این محصول را در این مطلب مشاهده کنید.]

طراحی

ایربادهای Sennheiser Momentum True Wireless کوچکترین محصول این کمپانی تا به امروز محسوب می‌شوند و بر خلاف Momentum Free فاقد کابل گردنی و مجهز به یک درایو 7 میلی متری کاملاً جدید هستند.

این ایربادها هم دارای همان جزئیات کلاسیک نقره‌ای هستند که در سایر ایرفون‌های Momentum وجود دارد به همراه یک الگوی جذاب از نقاط طلایی مغناطیسی که هر ایرباد را به قاب همراه آن متصل کرده و با یک فشار آهسته سر جای خود محکم می‌کنند.

ایرباد Sennheiser Momentum True Wireless فقط چهار ساعت شارژ حفظ می‌کند اما قاب همراه آن قادر به شارژ کامل هر دو ایرباد است که با احتساب آن این زمان مجموعاً به 12 ساعت می‌رسد – بعلاوه قاب فشرده این ایرباد که مجهز به قابلیت پشتیبانی از USB-C است، برای حمل و نقل و شارژ حین حرکت بسیار کاربردی و مفید است.

این ایربادهای سیلیکونی، وزن بسیار کمی دارند و قرار دادن آنها روی گوش بسیار راحت است، قطعاً استفاده از آنها برای شما هم بسیار راحت خواهد بود حتی با وجود شکل جعبه‌ای و عدم وجود باله‌های پلاستیکی روی سری‌های آنها. در جعبه این محصول سه سری با ابعاد مختلف وجود دارد که پیدا کردن سایز درست برای پیشگیری از بیرون افتادن آنها از داخل گوش بسیار مهم است.

این ایربادها مخصوص افرادی هستند که دائماً در سفر و در حال جابجایی هستند. هر چند حین تمرین‌های ساده بخوبی داخل گوش باقی می‌مانند اما برای حرکات سنگین و شدید مناسب نیستند. اگر به دنبال ایربادی هستید که برای ماراتن و ورزش‌های سنگین مناسب باشد، احتمالاً باید محصولی را تهیه کنید که مخصوص چنین فعالیتهایی طراحی شده باشد.

کنترل‌های لمسی این ایربادها کاملاً ساده و طرز کار با آنها مشخص است – برای پخش/توقف کافیست یک ضربه ساده روی صفحه فلزی ایرباد سمت چپ بزنید و برای رد کردن یک ترک دو بار ضربه بزنید. نگه داشتن انگشت روی ایرباد راست یا چپ به ترتیب باعث افزایش و کاهش میزان بلندی صدا می‌شود.

این قابلیت‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و با وجود آنها دیگر نیازی به استفاده از کنترل‌های سیمی یا استفاده از گوشی برای کنترل کردن موسیقی ندارید. هر چند قرار دادن چنین وسیله‌ای داخل گوش برای تمام روز ممکن است کمی شما را اذیت کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب و قابل توجه این ایربادها امکان تعیین نرخ کاهش یا افزایش صدا است چون در صورت کم بودن این نرخ باید دکمه کنترل صدا را برای مدتی طولانی نگه دارید و این ویژگی باعث از بین رفتن این مشکل شده است. علاوه بر آن امکانات هوشمند Sennheiser Momentum True Wireless باعث شده که کار با آن کاملاً به صورت هندز فری (بدون دست) ممکن باشد. می‌توانید با ضربه زدن روی ایرباد سمت راست، دستیار هوشمند گوشی خودتان –Siri، Google Assistant و غیره – را فعال کنید تا با استفاده از آن کتابخانه موسیقی یا اپلیکیشن‌های استریمینگ را فقط با صدای خودتان جستجو کنید.

کارایی

همانطور که از این برند انتظار داشتیم، کیفیت صدای Sennheiser Momentum True Wireless در سطح مورد انتظار و مطلوب قرار داشت. کیفیت صدای این ایرباد هم در حد استانداردهای سطح بالا قرار دارد و درایور 7 میلی متری Sennheiser منجر به افزایش کیفیت صدا در سطحی فراتر از آنچه شده که از ایرفون‌های کاملاً وایرلس انتظار می‌رود.

soundstage این ایرباد آنطور که انتظار می‌رود وسیع نیست و برخی از فرکانس‌های سطح پایین کمی با هم تداخل پیدا می‌کنند – مثلاً هنگام گوش کردن به Misery Business از Paramore این ایرباد در تمایز قائل شدن بین سازهای کوبه‌ای دچار مشکل می‌شود. همچنین کیفیت باس آن در حد هدفون‌های Beats نیست.

با این وجود فرکانس‌های متوسط و بالا بالانس فوق العاده‌ای دارند و وکال‌ها با جزئیات کامل پخش می‌شوند. در مجموع ایربادهای Momentum True Wireless صدایی کاملاً طبیعی دارند و برای همه موزیک‌های کتابخانه موزیک شما مناسب خواهند بود حتی با اینکه برای ابزارهای سطح متوسط بهتر کار می‌کنند یا وکال‌ها گاهی اوقات بیشتر از حد شنیده می‌شوند.

قابلیت Transparent Hearing هم که صداهای بیرون را ثبت کرده و سپس برای اطلاع از وقایع اطراف به گوش شما می‌رساند هم می‌تواند مفید باشد اما تفکیک صدای این ایربادهای کوچک به اندازه‌ای نیست که بتواند سروصداهای اطراف شما را مسدود کند. ممکن است این ویژگی برای محیط‌های شلوغ مناسب باشد اما فقط یک تغییر جزئی در صداهایی که می‌توانید یا نمی توانید بشنوید ایجاد می‌کند.

نظر نهایی

ایربادهای Sennheiser Momentum True Wireless با طراحی شیک، کنترل‌های هوشمند و صدایی حرفه‌ای برای افرادی که تمایلی به استفاده از محصولات با سیم ندارند، بسیار مناسب هستند.

اما برای کاربران آیفون ایرپادهای خود اپل – که قیمت آنها نصف این محصول است – یا گزینه‌های ارزان تر بیشتر توصیه می‌شوند.

با این وجود ایربادهای Sennheiser Momentum True Wireles صدایی باکیفیت در پکیجی با طراحی خوب ارائه می‌کنند. هر چند این ایربادها با برترین نمونه‌های ایرباد کاملاً وایرلس فاصله زیادی دارند اما در نوع خودشان از جمله محصولات کامل و سطح بالا محسوب می‌شوند.

به گفته یکی از نمایندگان کمپانی Sennheiser این شرکت دیر وارد این بازار شد امااین انتظار برای کاربرانی که قادر به پرداخت هزینه محصولات آن هستند، ارزشمند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد